וופורייזרים
וופורייזריםצילום: pixabay

היעדר הבעירה מבטל כמעט לחלוטין את מה שנהוג לכנות "נזקי העישון", את הריח השרוף המלווה וכמובן מאפשר למשתשמים להנות מהטעם והארומה האמיתיים של הקנאביס – טעם וארומה שאין להם תחליף נכון להיום.

וופורייזרים (או בעברית – מכשירי אידוי) הגיעו לישראל לפני למעלה מ-6 שנים, אך הרעיון מאחורי המוצר שכב במגירות משרד הפטנטים האמריקאים כבר בשלהי שנות ה-60. משום שאז עישון היה הטרנד הכי חם בעיר, בכפר ובפרבר – הפטנט העלה אבק עד שנות ה-90 המאוחרות, שם זכה ללגיטימציה במסגרת המאבק העולמי בתופעת העישון. למעשה, וופורייזר וסיגריה אלקטרונית הם בעלי מנגנון פעולה דומה מאוד, כאשר בסיגריה אלקטרונית החומר המאוייד הוא נוזל ייעודי לסיגריה האלקטרונית שברשותכם, הוופורייזר – מתאים לכל סוג תפרחת קנאביס יבשה.

במאמר הבא נציג לפניכם מספר וופורייזרים מומלצים מאת היצרניות המובילות בשוק. חשוב להדגיש שאלו מוצרים שעברו בדיקות איכות קפדניות ומאושרים לשימוש על ידי ארגוני הבריאות ואף מומלצים על-ידם למטופלים אשר אינם מעוניינים לעשן את הקנאביס שלהם.

וופורייזר נייח מומלץ – Volcano

הוופורייזר הענקי מבית הגרמנית Storz & Bickel – זכה לא פעם לכינוי ה-"אבא של הוופורייזרים" ובצדק – הוא באמת חלוץ יחיד מסוגו בשוק האידוי הלא כל-כך וותיק. ה-Volcano, וופורייזר נייח אשר נועד לנפח שקיות ענק של אדים בשניות בודדות. ה-Volcano מציע מערכת חימום אוויר איכותית, המאפשר מיצוי מלא של הקנאביס.

למרות שהוא מבין המכשירים הוותיקים ביותר בשוק כיום, הוא עדיין מבין הנמכרים ביותר. לפני כשנתיים, זכה אף לדגם דיגיטלי חדש. למרות שאיכות האדים ומהירות המילוי מציבות אותו כאחד הוופורייזרים הטובים ביותר שיש, זהו מכשיר כבד הדורש להתחבר לרשת החשמל הביתית שלכם – כך שגם אם תצליחו לדחוף אותו לתיק – לא תוכלו להשתמש בו בחוץ.

אידוי באמצעות וופורייזר נייח או נייד – מה עדיף?

ברור לכולנו, שניידות היא פרי תבואתה של הטכנולוגיה, בעיקר מהזווית של מזעור רכיבים אלקטרוניים לרמה סבירה ובטוחה המאפשרת ניוד של המכשיר. בדיוק כך – החל עולם הוופורייזר עם מכשיר הענקי כמו ה-Volcano עליו כבר המלצנו, אך עם הזמן – התחלנו לראות יותר ויותר מכשירים ניידים עד שלפתע – הם השתלטו על השוק כמעט לגמרי.

דוגמא טובה לכך היא טכנולוגיית החימום: הוופורייזרים הניידים הראשונים צוידו במערכות חימום אינדוקציה, אשר מחמם את תא האידוי באמצעות גוף חימום. זאת בעוד שלוופורייזרים נייחים כמו ה-Volcano וה-Plenty – ישנה טכנולוגיית הנעת אוויר חם דרך התפרחת, המאפשרת מיצוי יעיל יותר של החומרים הפעילים. לאחר כמה שנים בודדות לאחר יציאת ה-Volcano לשוק, היצרנית הגרמנית Stroz & Bickel הכריזה על שינוי תפיסה – כאשר הצליחה לשלב טכנולוגיית חימום אוויר חדישה במכשירי הדגל שלה – Crafty ו-Mighty.

כיום, הוופוריזרים הנייחים הופכים לפחות רלוונטיים כאשר מרבית טכנולוגיית האידוי כבר קיימת בשוק הנייד. עם זאת, ישנם את משתמשי ה-"אסכולה הישנה" שכנראה ישארו עם ה-Volcano שלהם ועם שקיות האדים הענקיות לעוד כמה שנים.

וופורייזרים ניידים מומלצים

DaVinci IQ – הכי חכם בשוק

ה-IQ מבית DaVinci הוא מבין המכשירים הנמכרים בעולם ובמהלך חייו, זכה לאינסוף ביקורות אוהדות מצד אתרים גדולים כמו ה-Rolling stone ו- High Times. העיצוב הקומפקטי-אלגנטי, טכנולוגיית החימום, ואיכות הבנייה מאחורי המוצר הזה מרכיבים ביחד טעם ייחודי וארומה חזקה. המעטפת החיצונית מרגישה מאסיבית וחסונה, בשילוב 51 נורות ה-LED הזעירות בחזית המכשיר ובמשקל נוצה של כ-145 גרם – כיום ה-IQ נחשב לאחד הוופורייזרים המומלצים ביותר.

מתחת למעטפת הסקסית של ה-IQ נמצא מכלול השאיפה, שבדומה לתא האידוי - עשוי זירקוניה – חומר עמיד ביותר לחום אשר משלב את האיכויות של פלדה וקרמיקה. ה-IQ מגיע לטווח של בין 120 ל-221 מעלות צלזיוס בתוך 16 שניות ומוזן באנרגיה על ידי סוללה עוצמתית וניתנת להחלפה, המספיקה לכ-80 עד 90 דקות שימוש רציף. בנוסף, כפי שבחרו לשלב במכשירי דגל נוספים – גם כאן ניתן למצוא שליטה מלאה על רמות החום באמצעות אפליקציה ייעודית לסמארטפון, המאפשר גם מעקב אחר תוכניות האידוי שלכם והתאמה אישית לסוג הטיפול.

Firefly 2 – הגחלילית שכבשה אותנו

זהו מבין המכשירים המומלצים ביותר כיום על ידי השמות הגדולים בעולם האידוי. המכשיר שווק בשם Firefly בעקבות תא האידוי השקוף שלו, הגלוי בחזית המכשיר ומציג את כל תהליך החימום. בזמן שאיפה – גוף החימום מקבל צבע של ברזל מותך, ומכאן חווית האידוי רק מתחילה.

ב-Firefly2 תא חימום בעוצמה של 50 וואט ומערכת חימום אוויר חדשנית המתחממת במהירות חסרת-תקדים של 3 עד 5 שניות. מהירות החימום כאן היא בהחלט אחד הנתונים החשובים, שכן ידוע שלוופורייזרים בעלי חימום-אוויר לוקח זמן רב יותר להתחמם. בעוד אלמנט החימום עשוי כמעט כולו מסגסוגת-טיטניום סופר-איכותית, תא האידוי עשוי זכוכית בורוסיליקט, חומר חזק ועמיד ביותר לחום, בדיוק אותו החומר ממנו עשוי סיר הפיירקס שלכם.

ה-Firefly 2 מגיע עם 2 סוללות ייעודיות בנפח 770 מילי-אמפר – האחת מחוברת למכשיר ואחת מחוברת למטען. זמן הטעינה של כל סוללה נע בין 45 ל-60 דקות והסוללה חייבת להיות מחוברת למכשיר על מנת להיטען, כך שלא ניתן לשהשתמש בו בכלל בזמן הטעינה וזהו אולי החיסרון היחיד שמצאנו בו. עם זאת, באמצעות זוג הסוללות תוכלו להפעיל את המכשיר למשך 90-60 דקות שיספקו לכם מספר שאיפות לא מבוטל, טרם תאלצו להטעין את המכשיר.

לסיכום, וופורייזרים ניידים וופורייזרים נייחים מהווים תחליף אידיאלי לעישון הרגיל והסנטדרטי. עישון במכשיר אידוי מהווה אלטרנטיבה בריאה יותר, ומהנה יותר לחובבי העישון על כל סוגיו.