אלשיך בבה"ד 1
אלשיך בבה"ד 1צילום: דוברות המשטרה

מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך ומפקד משמר הגבול ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקרו הערב (ראשון) בבית הספר לקצינים של צה"ל - בה"ד 1, שם נפגשו עם 20 צוערי מג"ב שנמצאים בקורס הקצינים.

מפכ״ל המשטרה בא לבקר את לוחמי ולוחמות מג״ב, צוערים בקורס הקצינים, כדי להביע הערכה על הישגיהם המרשימים.

צוערי מג"ב זכו במקום השני בממוצע הציונים בשבוע המכין בבה״ד, והקדימה אותם יחידה מיוחדת של צה"ל ששלחה שני צוערים לקורס הקצינים. הזכייה בולטת על רקע כמות הצוערים הגדולה של מג"ב.

במסגרת קורס הכשרת הקצינים במשמר הגבול שנמשך כ- 9 חודשים עוברים הצוערים הכנה לקורס קצינים, הכשרת קורס קציני חי"ר (מגמת להב) בבה"ד 1 והשלמה חילית בבסיס ההדרכה של מג"ב.

בתום פרק להב יעמדו על מגרש המסדרים ארבעה מצטיינים - שלושה ברמה הפלוגתית ואחת ברמה הגדודית - הישג נאה ביותר למג"ב בקרב עמיתיהם.

המפכ״ל אלשיך ציין לחיוב את הרצינות, המנהיגות, החשיבה ויכולות הפיקוד והשליטה בקרב הצוערים המהווים את חוד החנית של פיקוד השטח על מסגרות לוחמות במשטרת ישראל. ״לשאוף להיות קצין זהו ערך בפני עצמו ולהיות צוערים המצטיינים מכל היחידות זאת גאווה גדולה למשטרת ישראל״

''במשמר הגבול, הזרוע המבצעית-משימתית של משטרת ישראל, רואים חשיבות רבה בהכשרת הצוערים בבית הספר לקצינים של צה"ל, שם הם רוכשים מיומנויות ומקצועות הכרחיים להמשך שירותם הקרבי במשטרת ישראל.

"השילוב של קצין לוחם עם ההשלמה נכונה במג"ב המקנה לקצין חשיבה, ידע וסמכויות של קצין משטרה, הוא שילוב מנצח המאפשר לקצין התמודדות מיטבית עם האתגרים המורכבים בהם הוא צפוי לפגוש. אתגרי הביטחון בעידן הנוכחי הם כולם בחיכוך עם אזרחים, כך גם כמובן הלחימה בפשיעה, שלמג"ב יש בה תרומה חשובה ולעיתים אף קריטית''.

אלשיך הוסיף, ''שמח לגלות שתהליך ההכנה וההכשרה מוכיחים את עצמם. נמשיך לתחקר את עצמנו ולטייב את התהליך כדי להפיק קצינים משובחים לשירות הציבור''.

מפקד משמר הגבול ניצב שבתאי אמר לצוערי מג"ב "אתם גורמים לנו גאווה ונחת עם ההישגים הגבוהים שלכם בקורס הקצינים בבה"ד 1 וראייה לכך - ביום חמישי הקרוב יקבלו 4 מכם תעודת הצטיינות במעמד טקס הסיום. אני גאה להיות המפקד שלכם, הצבתם את החיל במקום אליו הוא שייך. הוכחנו שאנחנו מצטיינים גם מבין יחידות הצבא.

''את המפקדים והמפקדות במג"ב אנחנו מאתרים עוד בשלבים המוקדמים של הטירונות ומשם אנחנו מכשירים ונותנים להם את הכלים להצלחה בהמשך הדרך. היה חשוב לנו להגיע ולהביע את הערכתנו אליכם, אתם רק בתחילתו של מסלול הפיקוד בחיל ואני מאחל לכם בהצלחה בהמשך", הוסיף מפקד מג"ב.