מרב מיכאלי
מרב מיכאליצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת הכנסת מירב מיכאלי (המחנה הציוני) מזכירה, מכיוון שמאל, כי עד כה בחרו ממשלות ישראל לדורותיהן שלא להחיל את ריבונותה של ישראל על יהודה ושומרון.

את הדברים אמרה חברת הכנסת מיכאלי בראיון הבוקר (שני) לתכנית הבוקר של ערוץ 10. מיכאלי הוזמנה לראיון שהתקיים לאחר ראיון עם שגריר ישראל לשעבר בוושינגטון, דני איילון, שבו התייחס לשורת סוגיות מדיניות ובהן ביקורו היום בישראל וברש"פ של הנסיך הבריטי וויליאם.

במהלך הראיון עם איילון קבל המראיין, דני רופ, על בחירתו של האורח הבריטי להגדיר את הכותל המערבי כאתר פלשתיני בהיותו חלק ממזרח ירושלים. לאחר התייחסותו של איילון לסוגיה בה ציין כי מדובר במדיניות הבריטית מאז קום המדינה, פנו המראיינים לחברת הכנסת מיכאלי וזו העירה כי בטרם אנו באים בתלונות כלפי הבריטים ראוי לזכור כי ממשלת ישראל עצמה לא החילה את ריבונות ישראל על יהודה ושומרון.

"השגריר לשעבר אמר כאן שבריטניה לא מכירה ביהודה ושומרון, בשטחים. לא נעים לי להגיד, אבל ישראל עצמה לא הכירה בשטחים הללו. היא מעולם לא החילה עליהם את החוק שלה, אז הצגת הדברים כאילו העולם כולו נגדנו... ישראל עדיין לא החילה את החוק הישראלי על השטחים הללו והיא מחזיקה בהם בתפיסה לוחמתית וכל הסיפור של ההתנחלויות וחוסר הלגיטימציה הבינלאומי נובע מכך שאנחנו לא מגיעים להסכם עם השכנות שלנו".

איילון מצידו הזכיר למיכאלי את סרבנותם של הפלשתינים למו"מ עם ישראל על אף נכונותה לוויתורים.

מיכאלי השיבה לו שדבריו נוגעים לשאלת הנרטיב וההאשמה ההדדית בדבר האחראים למו"מ התקוע, אך על העובדה שהיא מעלה, עובדת אי החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון, אין חולק.