שרה נתניהו
שרה נתניהוPhoto by Kobi Gideon/GPO

עו"ד ארז אבוהב, מומחה לעבירות צווארון לבן, תוקף את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

"הגשת כתב האישום נגד שרה נתניהו פסולה מהיסוד מסיבה אחת פשוטה, לא הגיוני מבחינה חוקית להעמיד לדין אדם פרטי על התנהלות לא ראויה בכספי ציבור. שרה נתניהו מעולם לא שימשה בתפקיד במשרד ראש הממשלה, היא לא כפופה לאתיקה ביחס לכספי משרד ראש הממשלה, לא עברה הדרכות הניתנות לעובדי מדינה, ומשכך אין להתייחס אליה כמי שהיה בידה המידע כיצד לנהוג במקרים אלו''.

עו"ד אבוהב מסביר, ''חובת הזהירות במקרה הזה היתה מוטלת על צוות עובדי ומנהלי משרד ראש הממשלה, הם אלו שהיו צריכים להתריע בפניה על התנהלות והם אלו שצריכים לשאת באחריות".

לדבריו אין נוהל של עבירות הפרת אמונים לאדם פרטי, "המחוקק קובע שעברת הפרת אמונים היא כלפי עובד ציבור בלבד, זה החוק, אז איך אפשר להעמיד לדין אדם פרטי לעבירה כזאת? זה לא היה ולא יהיה.

''מדובר כאן במקרה מבחן של הפרקליטות ולא בטוח שהיא תצליח בו, המקרה היחיד שבו אדם פרטי הורשע בעבירת הפרת אמונים זה במקרה של אחיו של ראש עיריית בת ים לשעבר לחייאני אבל שם היה מדובר בהסדר טיעון ללא פסק דין מנומק".

עו"ד אבוהב מעריך כי הדברים שתיאר יהיו קווי ההגנה של שרה נתניהו, "אדם פרטי לא מחוייב לנהלים של עובד מדינה ואין לו ניגוד עניינים. החוק מדבר על עובד ציבור, לא כתוב 'אדם פרטי', לא כתוב גם 'רעייתו של עובד ציבור'. אם רוצים לתקן את החוק לכו למחוקק, אבל כרגע ההליך הפלילי חייב לשמור על טוהר ההליך הפלילי, לא לנסות סטנדרטים חדשים על חשבון וגבם של אנשים פרטיים".