הסרת הלוט
הסרת הלוטצילום: יחצ

בבאר שבע נחנך לאחרונה "בית מיכאל", בית קבוצתי המהווה מסגרת דיור לילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים.

באירוע ההשקה וקביעת מזוזה של השתתפו התורמים, משפחת כהן, שהגיעה במיוחד ממונטריאול, נציג קהילת מונטריאול בבאר שבע אריה לוי, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', עובדי עמותת הבית הקבוצתי, הילדים והוריהם.

"הבית הקבוצתי" הוא כאמור מסגרת דיור בקהילה עבור ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים שחיים במסגרת חוץ ביתית בקהילה. מטרת המסגרת היא לספק לילדים חיים איכותיים ומשמעותיים, ולהכשירם לחיים עצמאיים עד כמה שניתן כאנשים בוגרים.

העבודה בבית הקבוצתי מכוונת לקידום ושיפור המיומנויות שלהם בכל תחומי החיים, להגדלת מרחב הבחירה, להגברת ומיצוי הפוטנציאל הגלום בכל אחד מהם.

השותפים לפרויקט הבניה וההצטיידות הם הפדרציה ובפרט לאונרד כהן ומשפחתו ממונטריאול, שזו לא תרומתם הראשונה בעיר והם התורם העיקרי להתנעת הפרויקט, ועל כן, מתחם המגורים החדש נקרא על שם בנם מיכאל. בנוסף לקחו חלק גם עיריית באר שבע, משרד הרווחה, קרן השיקום והקרן לפיתוח שירותים לנכים של המוסד לביטוח הלאומי, וקרן שלם.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' שחיבק אישית כל אחד ואחד מהילדים, אמר באירוע: "אני חייב להגיד שאין משהו חשוב יותר ממה שאנחנו עושים כאן, זה החוסן האמתי של מדינת ישראל. שום פיתוח טכנולוגי לא שווה לפיתוח אנושי כזה, ואנחנו כחברה צריכים תמיד לזכור שבזה אנחנו נמדדים. בזכות התרומה הלבבית של לאונרד כהן ז"ל ומשפחתו שכיבדו אותנו היום בנוכחותם ושל כל הנותנים יד לבניית הבית המופלא הזה, אנחנו מאפשרים לילדים לחלום, להאמין ולטעת תקווה לעתיד טוב יותר."

נציג קהילת מונטריאול בבאר שבע, אריה לוי, נשא דברים: "לאונרד כהן ז"ל תמיד רצה לשנות משהו, הייתה לו תמיד תכנית מפורטת שנוגעת בפרטים הכי קטנים, תמיד היה מעורב רגשית וגם מעשית בכל פרויקט שאליו נכנס. עיריית באר שבע הקדישה רחוב על שמו של ללאונרד כהן, על תרומתו הרבה והנדיבה לקידום פרויקטים משמעותיים כמו זה. זוהי זכות גדולה להיות שותפים בעשייה החברתית החשובה הזאת, זו עשייה אנושית שיוצרת חברה ערכית, מוסרית, שמקבלת את השונה ובונה עתיד טוב יותר עבור כולנו".

פול כהן, בנו של התורם לאונרד כהן ז"ל אמר: "אני מייצג את משפחתי ובמיוחד את אבי לאונרד ואחי הבכור מיכאל. אבי אהב את קנדה אבל תמיד מצא את זהותו יותר מכל בישראל, תמיד רצה לעשות למען המולדת. אחי הבכור מיכאל נולד עם מוגבלות, הוא אומנם לא היה רגיל כמו כולנו אבל הוא הבין את העולם בדרכו שלו, הוריי לא חלמו על בית קהילתי חדשני כזה והם היו מחויבים מאוד לפרויקט המיוחד הזה כמו לפרויקטים נוספים שהם הרימו בעיר באר שבע לאורך השנים."