הנסיך ויליאם נחת בישראליששכר רואס

לראשונה בן מלוכה בריטי בביקור רשמי בישראל: הנסיך ויליאם נחת הערב (שני) בנמל התעופה בן גוריון והתקבל על ידי משלחת רשמית ישראלית.

מחר הוא יחל את הביקור בסיור קצר במוזיאון יד ושם בירושלים, שם יפגוש שני ניצולי שואה שהגיעו לבריטניה במה שכונה 'קינדרטרנספורט'.

משם ימשיך הנסיך לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במעונו של נתניהו בירושלים. משם ימשיך ויליאם לפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין.

אחר כך, יצא ליפו וישתתף במשחק כדורגל בין ילדים יהודים וערבים ב'מרכז פרס לשלום'. בערב תיערך לכבודו קבלת פנים בבית השגריר הבריטי ברמת גן.

נזכיר כי חלק ניכר מהביקור שייעשה במזרחה של ירושלים, הוגדר כביקור ב'שטחים הפלסטינים הכבושים' וייעשה בהנחייתה של הרשות הפלסטינית. הדבר עורר מורת רוח רבה בישראל, בעיקר לאור העובדה שהנושא הפלסטיני הוזכר שוב ושוב בהודעה על בואו של הנסיך לצד ההדגשה כי של "האופי הלא פוליטי של התפקיד של הוד מעלתו, בדומה לביקורים מלכותיים אחרים".

מוקדם יותר היום, התייחס לנושא השר נפתלי בנט שבירך את הנסיך לרגל בואו, אבל גם שיגר מסר ברור. "ברוך הבא. אנחנו מברכים כל מי שמבקר בבירתנו. ירושלים היא בירתו של העם היהודי ורק של העם היהודי. זה נתון עובדתי, היסטורי ונצחי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד, "אנחנו נקבל היום את הדוכס מקיימברידג', הנסיך ויליאם, לביקור היסטורי ראשון בישראל של נציג בית המלוכה הבריטי".

"רעייתי ואני היינו מזמינים את כולכם אבל המקום קצת צר במעון ראש הממשלה, אז אנחנו נברך אותו בשמכם ובשם כל אזרחי ישראל - ברוך הבא!", דברי נתניהו.