תעודות הצטיינות ליחידות המילואים
תעודות הצטיינות ליחידות המילואיםצילום: מארק ניימן /לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק הערב (שני) תעודות הוקרה ליחידות המילואים המצטיינות לשנת תשע"ח, בטקס שהתקיים בבית הנשיא.

בטקס, הוענקו תעודות ל-17 יחידות מילואים שפעילותן מתאפיינת במסירות, נחישות והתמדה. נשאו בו דברים נשיא המדינה, שר הביטחון מר אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ונציג מפקדי היחידות הזוכות סא"ל בועז רקוץ, מפקד גדוד 7462.

"כשאתם המילואימניקים באים לבית הנשיא, התחושה היא שהמשפחה באה לבקר," אמר הנשיא בראשית דבריו והוסיף: "המשפחה שלי משנותיי הארוכות כקצין מודיעין במילואים, המשפחה של הילדים שלי שמשרתים בשירות מילואים פעיל, המשפחה של עובדי בית הנשיא, המשפחה שלנו, של כל עם ישראל. משפחת מצטייני המילואים היא משפחה של נתינה, של הקרבה, של אכפתיות ודאגה למדינה. אתם לא באים לקחת, לגזור קופון, אתם באים לתת."

"זה לא מובן מאליו שכמעט כולכם מתייצבים למילואים לא בשבעים, ולא בשמונים, ולא בתשעים אחוזים- אלא כמעט במאה אחוזים," ציין הנשיא בהערכה רבה והמשיך: "זה לא מובן מאליו כי השירות של יחידות המילואים הופך למאתגר יותר מידי שנה, והן פועלות בגזרות מורכבות ומסובכות, בים, באוויר וביבשה, ולעיתים גם בעומק שטח האויב."

בהמשך דבריו ביקש הנשיא לציין במיוחד את המתנדבים למילואים שבחרו להוסיף לשרת על אף שגילם איפשר להם להשתחרר מהשירות ואמר: "בהתעקשותכם להמשיך לשרת ולשמור על המדינה, אתם מהווים השראה עבור הצעירים שבינינו, עבור כלל חיילי ישראל, בסדיר ובמילואים, ולא רק עבורם אלא עבור כלל אזרחי ישראל."

"דווקא בגלל שאחוז המשרתים שירות משמעותי במילואים מקרב כלל האוכלוסייה הולך ויורד החוב המוסרי שלנו כלפיכם הולך וגדל. אתם ראויים להוקרתה ולהערכתה של החברה הישראלית לא רק במילים, אלא גם במעשים, ואני שמח שלאט לאט גם המחוקקים וגם הממשלה מבינים זאת והחלו לנקוט בפעולות מעשיות בכדי להוכיח זאת. אני תומך בכל מהלך שמטרתו להקל עליכם, ושיכול להביע, ולו במעט, את החוב המוסרי שלנו כלפיכם", אמר הנשיא וביקש לסיים בתודה לבני ולבנות הזוג , ולבני המשפחות של חיילי המילואים.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר, "אתחיל ואומר כמה נחת רבה יש לי, לכולנו, להיות לצד חבורה של אנשים שערכי אהבת הארץ ותחושת המחויבות שלהם לכלל נשארה במקום הראשון בסולם העדיפויות, ולא פעם באה על חשבון המשפחה, העסק או הלימודים. מעודד לדעת שהרוח הישראלית הטובה לא נעלמה, והיא חזקה הרבה יותר מכפי שהדברים נראים בתוך ההמולה היום-יומית ושאר הנושאים המעודדים פחות. אני מודה לכם על שירות המילואים המשמעותי שלכם לאורך השנים. המעמד הזה- כאן, במשכנך, אדוני הנשיא- הוא חלק משמעותי, והרבה יותר מאשר סמלי, מהתודה שכולנו חייבים לכם. אני מצדיע לכולכם!"

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הוסיף "תרומת מערך המילואים ניכרת בכל מקום ובכל זירה, בים, באוויר וביבשה. צה"ל היום ניצב בפני איומים ואתגרים רבים: מניעת התבוססות האירנית בסוריה, סיכול מאמצי ההתעצמות של ארגון החיזבאללה, מאמצי ארגון החמאס ביהודה ושומרון וברצועת עזה ואיום גורמי ג'יהאד עולמי. אתגרים המחייבים אותנו לפעול ביוזמה ובנחישות מסביב לשעון, כדי לספק לאזרחי ישראל ביטחון ותחושת ביטחון. הרתעה לא נבנית ביום ולא נפגעת ביום. השנים האחרונות מוכיחות כי יכולותיו של צה"ל בשיאן, ומעידות על עוצמתו ותרומתו לביטחון הלאומי של מדינת ישראל."

נציג מפקדי היחידות הזוכות סא"ל בועז רקוץ, מפקד גדוד 7462 אמר בטקס, "אנחנו חלק מיחידה מובחרת, ולא רק בגלל שאנחנו מגיעים מיחידה התנדבותית ומיוחדת. אנחנו מובחרים כי מספרנו הולך וקטן. אנחנו בין היחידים בישראל של ימינו, אשר נושאים על כתפינו את החיים הכפולים של אנשי המילואים. זה אומר שכשחברים בודקים "לוקיישנים" בחו״ל לחופשות באוגוסט כי אין קייטנות וגנים, אנחנו עולים לתעסוקה ייעודית של 60 יום בגבול סוריה בפעם השנייה תוך פחות משמונה חודשים.

צה״ל של ימינו הוא עיר מקלט. לא מהילדים, הלימודים או המטלות שבעבודה. הוא עיר מקלט מהקיטוב הבלתי נסבל שקיים לצערי בין חלקים גדולים מהחברה בישראל ומתודלק מדי יום במרחב הציבורי. צה״ל של היום דומה מאוד לצה״ל של ראשית המדינה - הוא לא רק כור ההיתוך, אלא גם כור הריכוך של החברה הישראלית.

למפקדים שלנו, ובמיוחד לנשיא שלנו, נציג העם - תהיו סמוכים ובטוחים שנמשיך להגיע ולעשות את המיטב שביכולתנו בכדי לעמוד בכל משימה שתוטל עלינו. לא נחסוך ביקורת ואני לא מבטיח שלא תשמעו מאתנו תלונות על הדרך, אבל תאמינו שאנחנו לרשותכם - ותמשיכו בבקשה גם אתם - לכבד אותנו, ובעיקר לנצור את הנס של תש״ח".

רשימת היחידות המצטיינות: טייסת העקרבים בזרוע האוויר והחלל, יחידת "מצוק" של חיל התותחנים בזרוע יבשה, גדוד הסיור של חטיבת "אלכסנדרוני" בפיקוד הצפון, גדוד חיל השריון של חטיבת "הזקן" בפיקוד הצפון, גדוד חיל הרגלים של חטיבת "עודד" בפיקוד הצפון, גדוד חיל השריון של חטיבת "אגרוף הברזל" בפיקוד הצפון, גדוד חיל הרגלים של החטיבה מרחבית "בנימין" בפיקוד המרכז, גדוד חיל הרגלים בחטיבת "שועלי האש" בפיקוד דרום.

גדוד חיל רגלים של החטיבה המרחבית "יהודה" בפיקוד המרכז, גדוד חיל תותחנים בעוצבת "הפלדה" בפיקוד הדרום, גדוד חיל הרגלים בחטיבת "חוד החנית" פיקוד המרכז, גדוד חיל הרגלים בחטיבת "הנגב" בפיקוד הדרום, גדוד חיל הנדסה של חטיבת "גבעתי" פיקוד הדרום, גדוד ההגנה האווירית "יהלום המדבר" בזרוע האוויר והחלל, גדוד החילוץ במחוז חיפה של פיקוד העורף, פלגת ספינות ביטחון שוטף של בסיס אשדוד בזרוע הים, גדוד החילוץ במחוז הצפון של פיקוד העורף.