חיים רמון
חיים רמוןצילום: יוני קמפינסקי

השר לשעבר חיים רמון תומך בהצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), שתאפשר לשרי ממשלה למנות את היועצים המשפטיים במשרדיהם.

״מניסיון של למעלה מעשור שנות כהונה כשר בממשלות ישראל, העימותים עם היועמ"שים של המשרדים לא היו ביחס לשאלה אם החלטתי היא בניגוד לחוק אלא פרשנות לחוק או לפסיקה, שבהרבה מקרים ביטאו את השקפת עולמם האידאולוגית ולא המשפטית של היועמ״ש״, סיפר רמון.

רמון העיד כי בכל פעם שהחליט בניגוד לעמדתם היועצים המשפטיים, הם איימו עליו ״בג״ץ יפסול" או ״אותך ליועמ"ש", מה שמעולם לא קרה.

‏״דוגמה קלסית לסמכות ללא ‏אחריות, ואחריות ללא סמכות. העליהום על הצעת שקד היא ביטוי מובהק של מסע הדה-לגיטימציה של המערכת הפוליטית ע"י הבירוקרטיה בסיוע התקשורת״, הוסיף חיים רמון.

שקד: כל האופציות על השולחן

חוק היועמ״שים של שרת המשפטים שקד הצית הבוקר (שני) דיון סוער בוועדת החוקה. בראיון לערוץ 7 היא אמרה "אני חושבת שיש מהומה רבה על לא דבר, שלא לומר תבהלה".

לדבריה, "החוק הזה הוא מאוד מאוזן. הוא אומר שיועץ משפטי של משרד ממשלתי צריך לממש את מדיניות השר במסגרת החוק. הוא כפוף גם למנכ"ל, גם לשר וגם ליועץ המשפטי לממשלה. לכן, דרך המינוי שאני מציעה, בעצם משקפת את התפקיד הכפול שלו".

"מי שמכיר איך עובדים מינויים, יודע שדרך המינוי בסופו של דבר, אומרת שהשר והיועץ צריכים להסכים על מועמד. לכן אני באמת לא מבינה על המהומה הגדולה. נכון, אני רוצה לשנות קצת את המשוואה. היום לשר יש נציג אחד מתוך ארבעה בוועדת המכרזים - ואני רוצה שיהיו שניים. זה בגדול האיזון. מה כל כך נורא?".