ש"ס בעוטף עזה
ש"ס בעוטף עזהצילום: לשכת דרעי

לנוכח גל ההצתות הבלתי פוסק מכוון הרצועה סייר שר הפנים וחבר הקבינט הביטחוני אריה דרעי ביישובי העוטף יחד עם חברי סיעת ש"ס.

במהלך הסיור הבהיר דרעי כי ״טרור העפיפונים הוא טרור לכל דבר, לא נוכל להשלים עם המציאות הזו. האחריות שלנו היא לדאוג לביטחון התושבים", אמר.

דרעי ביקר במועצה האזורית חוף אשקלון בת הדר ונועד עם ראש המועצה יאיר פרג׳ון וכן ראשי מועצות איזוריות רבות בסביבה.

במהלך הישיבה במשרדי המועצה העלו ראשי המועצות את הבעיות והאתגרים עמם הם מתמודדים בשל המצב הביטחוני, כמו מיגון, חינוך ועוד, וביקשו מהשר את עזרתו בשורה של נושאים.

הדוברים הדגישו, כי הן מצפים לפתרון החלטי בנושא טרור העפיפונים כדי שהדבר לא יימשך. עידן תמיר, ראש המ.א שדות נגב אמר לשר: ״אם תתקבל החלטה בקבינט לצאת למבצע צבאי שיגרור הסלמה ואחר כך נושא ההצתות ייפתר, אנחנו מוכנים לספוג את זה״.

דרעי הקשיב באריכות לכל הדוברים ובסיום הפגישה אמר לראשי המועצות: "יזמתי את הסיור כדי לראות מקרוב את המצוקה של התושבים כאן ולחזק אתכם, גיבורי החיל. חשוב לי להדגיש, שמדינת ישראל לא מעוניינת בשום הסלמה. לא אנחנו גרמנו לבעיות בעזה. ישראל היא המדינה שעוזרת הכי הרבה לתושבי הרצועה, בהכנסת אלף משאיות של סחורות ביום ועוד. מדובר במאבק שהחמאס מנהל מול הרש"פ וכן איבוד התמיכה שלהם במדינות ערב.

"לכן, אמנם אנחנו יושבים שעות כדי לנסות לפתור את הנושא אבל האחריות שלנו היא קודם לתושבים שלנו. לא ניתן למצב הזה להימשך. טרור העפיפונים הוא טרור לכל דבר שיכול להסתיים באסונות חלילה. אסייע ככל שאוכל בעזרת המשרדים שבאחריותי, הפנים והנגב והגליל, כדי להביא לרווחת התושבים".

לאחר מכן יצא השר דרעי לסיור בשמורת כרמיה בעוטף עזה, שהפכה כולה שחורה בעקבות גל ההצתות. השר בכאב בעצים השרופים וקיבל תדרוך בטחוני ממח״ט האזור על הפעולות הנעשות ע״י צה״ל למאבק בטרור זה.

השר דרעי אמר בשמורה: "צריך להפיץ את התמונות הללו בכל העולם. שיראו את המקום השרוף הזה, את עצי הזית החרוכים, את הירוק שהפך לשחור, אם הם לא מרחמים על בני האדם אולי שירחמו על העצים ובעלי החיים שכאן. זהו טרור אמיתי שאנחנו חייבים להפסיק אותו. ואם הוא לא ייפסק בימים הקרובים נצטרך לפעול נגדם בצורה יותר משמעותית".

השר דרעי אף סייר בתצפית בחוף זיקים סמוך לגבול עזה וקיבל תדרוך על מוצבי החמאס הסמוכים לגבול ועל אזורי המנהרות. בהמשך נפגש השר עם תושבי הקיבוץ זיקים ושמע מהם על התמודדות של שגרת החיים בצל אירועי הטרור.