חברי המשלחת נוטעים עץ, בעוטף עזה
חברי המשלחת נוטעים עץ, בעוטף עזהצילום: שחר עזרן

משלחת של הקונגרס היהודי העולמי הכוללת 60 מנכ״לי קהילות יהודיות מכ-50 מדינות ברחבי העולם, הגיעה השבוע לביקור בארץ כחלק מפורום מנכ"לים שנתי של הארגון הבינלאומי.

היום (שלישי) הגיעו חברי המשלחת למחווה ראשונה מסוגה בקיבוץ נחל עוז שבדרום הארץ ונטעו עצים חדשים במקומות בהם חווה הקיבוץ שריפות מטרור העפיפונים שפוקד את יישובי הדרום.

מנכ"לי הקהילות היהודיות מרחבי העולם החליטו כי הם רוצים להביע את תמיכתם ואהדתם לתושבים אשר סובלים מפעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס ולחזק אותם בזמנים הקשים.

במהלך הביקור קיימו חברי המשלחת סיור בקיבוץ, צפו לעבר הגבול עם רצועת עזה, שמעו על האתגרים והסכנות אתם מתמודדים תושבי הדרום.

לאחר מכן ארחו תושבי הקהילה המקומית את חברי המשלחת המכובדת לערב מיוחד המשלב בין ילדים, נערים ומבוגרים תושבי המקום לבין מנכ"לי הקהילות מרחבי העולם וכן צפו בלהקת תלמידים מהמועצה האזורית.

זו היא הפעם החמישית אשר פורום זה מתכנס ביוזמתו של מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר והפעם הראשונה שהכינוס מתרחש במדינת ישראל.

במהלך ביקורם בארץ הגיעו חברי המשלחת לבסיסי צה"ל, קיימו פאנל עם מנכ"לי משרדים ממשלתיים, נפגשו עם אנשי תקשורת, והגיעו לסיור בכותל המערבי בירושלים.

חברי המשלחת הם הנציגים המקצועיים הבכירים ביותר של הקהילות היהודיות ברחבי העולם וכנס זה הוא הבמה הבכירה ביותר לחילופי ידע וניסיון בתחום ייצוג הקהילות בפורומים לאומיים ובינלאומיים.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, מסביר את מטרת הנטיעות של המשלחת. "עפיפונים אמורים להיות משחק ילדים, אך בעזה, תחת שלטון חמאס, הם הפכו לכלי נשק להרס המוני והקהילה הבינלאומית חייבת להבין שמדובר בטרור לכל דבר".

"הקונגרס הביא לארץ משלחת של הנציגים הבכירים ביותר בקהילות היהודיות מרחבי העולם כדי לראות ממקור ראשון את הסבל של תושבי הדרום וכמחווה סמלית למענם לנטוע עצים בסביבת השריפות", סיכם זינגר.