ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

בנאום שנשא היום (ד') במליאת הכנסת מחה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) נגד מה שכינה "העלילות הזדוניות על 'השפלת נשים' כביכול במטוסי אל על".

"התקיים כאן דיון על מה שהם קוראים 'הפלייה נגד נשים' בחברת אל על. קשה לי לשמוע במדינה יהודית כל כך הרבה עלילות אנטישמיות כאלה. מעולם לא קרה שמישהו אולץ בעל כורחו לעבור מקום. שר התחבורה כבר הביא את תגובת החברה שהדברים לא היו מעולם", אמר בנאומו.

ח"כ אייכלר המשיך: "בכל חברת תעופה, וגם באל על, יש כל מיני בקשות שונות ומגוונות להחליף מקום. טוב שכך. לכל אחד יש את השיקולים שלו היכן לשבת. אבל לומר שישנה הדרת נשים זה שקר, שהרי מספר הנשים החרדיות שלא רוצות לשבת ליד גברים זהה למספר הגברים שרוצים ישיבה נפרדת.

"אל על מסיעה מאות אלפי יהודים חרדיים במשך שנה. הדבר האחרון שמצופה מהם זה להוריד נוסעים שיבקשו להחליף מקום. אני מודיע מכאן לחברת אל על, אם תיכנעו לטרור של ארגוני שונאי החרדים ותורידו אדם אחד שהתנהג יפה וביקש להחליף מקום, אנחנו נוריד לכם רבבות נוסעים בשנה. טרור צרכני ייענה בתגובה צרכנית כואבת."

בהמשך הוא הביע חששו כי דיילות יסרבו להיעתר לבקשות חרדים שלא לשבת ליד נשים. "ישנן דיילות שעושות את תפקידן ומנסות לעזור ולבחון איך אפשר להחליף מקום במטוס, ולאחרונה הן מפחדות לעשות זאת בגלל ההפחדות וההסתה בנושא."

בסיום דבריו חשף את מה שכינה 'מעטפת הצביעות': "דבר דומה התרחש בעיריית תל אביב. כל טענתם של ראשי העירייה להביא את כל תועבות העולם לעיר היא בשם החופש. אבל כשמגיעים אנשים ומבקשים לקיים אירוע נפרד בכיכר העיר, לא מאפשרים להם. זה מופע של צביעות ושנאת כל מה שזר ואחר. ואלו שעושים זאת הם אלו שמדברים כל הזמן על קבלת האחר, וזו דתם השקרית שברגע שהם רואים יהודי הם קופצים משנאה".