ג'ו קראולי
ג'ו קראוליצילום: רויטרס

תדהמה פוליטית נרשמה בניו יורק לאחר שאלכסנדרה אוקסיו-קורטז בת ה-28 הביסה את חבר הקונגרס ג'ו קראולי בבחירות המוקדמות של המפלגה הדמוקרטית בנפה ה-14 של העיר, לקראת הבחירות לקונגרס.

הניצחון הוא עוד סימן לכך שהמפלגה הדמוקרטית נעה שמאלה. עם ספירת כ-90% מהקולות, אוקסיו-קורטז הובילה 58%-42%.

אוקסיו-קורטז היא סוציאליסטית מוצהרת ונחשבת לאשת שמאל קיצוני. קראולי נחשב למועמד המוביל בבחירות המוקדמות והוא נחשב, עד לתבוסה, לבעל סיכוי טוב להתמנות ליו"ר בית הנבחרים אם הדמוקרטים יצליחו להשיג בו רוב בבחירות בנובמבר.

כצפוי, אוקסיו-קורטז אינה ידידה של ישראל. בעת סבב האלימות על גבול עזה בסוף חודש מאי צייצה כי "זהו טבח... לאף מדינה אין חסינות כשמדובר בירי המוני במפגינים". בראיון אמרה שהרגשות שהיא חשה לגבי העזתים שנהרגו, דומים למה שהיתה מרגישה אילו ההרוגים היו שחורים שנורו בארה"ב או אנשים מפורטו ריקו, משם הגיעה משפחתה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לעג לקראולי, שהיה אחד ממבקריו הקולניים ביותר, על כך ש"אישה צעירה" עם "הרבה אנרגיה" הצליחה "לכסח אותו". מבחינת הרפובליקנים, ככל שהמפלגה הדמוקרטית מקצינה, כך טובים הסיכויים להביס אותה בבחירות.

יו"ר סיעת המיעוט בבית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית, אמרה שאי אפשר ללמוד מהניצחון של אוקסיו-קורטז על מגמות רחבות יותר של הקצנה במפלגתה. היא הסבירה שממילא מדובר בנפה מאוד פרוגרסיבית (כלומר, שמאלנית קיצונית), והיא בסך הכל הפכה "עוד יותר פרוגרסיבית".