הרב אהרון ליבוביץ
הרב אהרון ליבוביץצילום: גיא שרייבר

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פנה היום (חמישי) לפרקליט המדינה שי ניצן וטען כי ארגון 'השגחה פרטית' מעודד הפרת חוק.

סמוטריץ' כתב לפרקליט המדינה, ״בימים האחרונים התפרסם סרטון בו מבשרים ראשי ארגון 'השגחה פרטית' על הקמת מערך נישואין שישמש לטענתם 'זוגות שחשוב להם טקס יהודי אבל לא מוכנים להתחתן עם הרבנות'. הארגון מציע בסרטון 'חופה, חתונה, ללא רישום ברבנות'".

"כידוע, על פי פקודת הנישואין והגירושין החובה לרישום הנישואים מוטלת על בני הזוג כמו גם על מסדר הנישואין ומי שאינו דואג לכך דינו מאסר שנתיים. נראה כי ארגון 'השגחה פרטית' מקים למעשה בימים אלה גוף שיעבור על החוק בזדון ואף קורא להפרת חוק לציבור הרחב", כותב סמוטריץ'.

הוא דורש משי ניצן לחקור את הנושא. "במדינת חוק קריאה בוטה כל כך לעבירה על החוק דורשת בירור של רשויות החוק. על כן, אבקשך לפתוח בחקירת העניין והמעורבים בדבר", מסכם סמוטריץ' את מכתבו.

הרב אהרון ליבוביץ, ראש ארגון 'השגחה פרטית', הגיב לדרישת ח"כ סמוטריץ' לפתוח בחקירה נגד מערך החופות החדש של הארגון.

"אם ח"כ סמוטריץ' היה מקדיש עשירית מהזמן שהוא מוציא על רדיפת ארגון 'השגחה פרטית' – בניסיונות לתקן את העיוותים והכשלים שיש ברבנות הראשית לישראל, אולי כלל לא היה צורך בפעילות שלנו. מכיוון שסמוטריץ' בוחר להילחם עבור שימור הבלעדיות של הרבנות, במקום להיאבק על איכות השירות שבוחריו מקבלים ממנה, אין לנו ברירה אלא לאתגר את הרבנות מבחוץ – ולהוביל לתיקון חברתי עמוק ומשמעותי", אמר ליבוביץ.

''כמו במאבק הכשרות שניהלנו בהצלחה – גם כאן פעילות 'השגחה פרטית' תיעשה במסגרת החוק, ותוביל למציאות טובה וראויה יותר עבור החברה בישראל. נשמח להוכיח בבית משפט את הלגיטימיות של הפעילות שלנו, ובינתיים - הציבור מוזמן להביע את דעתו בנידון ולתמוך בפרויקט ההדסטארט שנועד לאפשר לנו לפעול בתחום החופות", הוסיף.