טנק צה"ל
טנק צה"לPhoto by Ofer Zidon/FLASH90

הרב זאב שרון, ראש המכינה הקדם צבאית ''ארזי הלבנון'' בשילה, מזהיר מההשלכות של שילוב הבנות בחיל השיריון.

"כמו שבהרמת משקולות אין גברים ונשים באותם מקצועות כי מסת השרירים של הגבר שונה מאישה כך בחיל השיריון שיש שם עבודה פיזית קשה אין להשוות גברים לנשים. אני לא בא לזלזל במוטיבציה של הבנות לתרום למדינה אבל אין לי ספק שברגע האמת בזמן מלחמה צוות של בנות בטנק לא יוכל לשרוד לבד".

הרב שרון מזכיר את דו"ח נציב קבילות החיילים שפורסם השבוע, "האלוף במיל' בריק אמר השבוע שיש ירידה בכשירות הצבאית ואולי זה קשור לעובדה שהורידו את הרף בגלל הבנות הלוחמות. שולחים היום את הבנות לגבולות אבל בשעת מבחן תהיה בעיה".

הרב שרון חושש שחיל השריון ייפגע משילוב הבנות וקורא לצבא להחליט האם הוא מעדיף יותר נשים או יותר דתיים. "בעבר גם אמרו שיהיה גדוד אחד מעורב והיום יש כבר עשרה, אני חושב שהצבא צריך להחליט מה יותר חשוב לו - חיילים דתיים ששומרים על ההלכה ורוצים להילחם או בנים ובנות יחד.

''חיל השריון משווע לבוגרי ישיבות הסדר ומכינות קדם צבאיות ולהערכתי יש חשש שבגלל שילוב הבנות דתיים לא ילכו לשריון ולכן קצין שריון ראשי אומר שלא יהיו בנים ובנות בערבוב אבל אף אחד לא יכול להבטיח שלא יהיה בעתיד.

"במכינה שלנו אנחנו דווקא מעודדים ללכת למקומות שיש בהם פחות ביקוש אבל היום יש הרבה חששות, יש לי תלמידים במכינה שמקבלים לעיתים זימון להתגייס לגדוד קרקל אז רואים שיש כל הזמן זליגה".