קבוצת 'סאמר סקול' בלונדון
קבוצת 'סאמר סקול' בלונדוןצילום: פאן טראוולס

יום אחד התעוררתי בבוקר וגיליתי שמעל הכיפה הסרוגה שעל ראשי, מתנוססת כיפת זכוכית, שקופה, בלתי נראית. אבל כזו שחוסמת אותי מהצלחה אמיתית, ובעיקר- כזו שחוסמת את הילדים שלי ושל כולנו מהצלחה מקסימלית.

יום יום אני פוגש צעירים וצעירות מהמגזר הדתי לאומי, במגוון תכניות מנהיגות והכשרה. החל ממדריכים בתנועות וארגוני נוער, דרך מועצות תלמידים וקבוצות מנהיגות עירוניות ועד תכניות הכשרה של משרד החינוך וארגונים נוספים.

חבר'ה איכותיים גדלים אצלנו. תאמינו לי.

אבל בסופו של דבר- המשותף לרובם הוא כיפת הזכוכית שתחסום אותם מהצלחה אמיתית, מלאה.

כיפת הזכוכית הזאת מתבטאת בעובדה שהחינוך שלנו מסתכם לרוב, בחלומות מגזריים ובמטרות מצומצמות. חבר'ה דתיים מאמינים ביכולת שלהם להיות עורכי דין טובים, כלכלנים משובחים ואפילו פוליטיקאים מגזריים לא רעים. גם מורים ועובדים סוציאליים, ודאי.

אבל האם צעירי הציונות הדתית מאמינים ביכולת שלהם להגיע הכי רחוק בעולם?

האם צעירי הציונות הדתית רואים את עצמם כובשים יעדים בינלאומיים?

האם החבר'ה שגדלים בחמ"ד – מקבלים ארגז כלים מספק כדי לצאת מהעולם הקטן שבו הם חיים, מהנישה של עלוני השבת המגזריים – לעבר מחוזות עולמיים, בינלאומיים?

כדי לנפץ את כיפת הזכוכית יש צורך בהצבת החלום, בהיכרות עם היכולות ובהצבת אתגר. אבל מעבר לכל אלה- יש צורך בארגז כלים מעשי מאד.

לצורך כך, יוצאת בקיץ הקרוב, לראשונה, משלחת ישראלית של בני נוער ללונדון. מדובר בתכנית 'סאמר סקול' משודרגת, במסגרתה החבר'ה יקבלו כלים לא רק להתמודד עם הבגרות באנגלית- אלא גם לשאת נאום באנגלית. הם יכירו את הקהילה האירופאית, ייפגשו נציגי ממשל בריטים ויקבלו כלים מנהיגותיים להובלת קבוצה, עמידה מול קהל, חידוד מטרות ועוד.

בתהליך ארוך טווח אנחנו מאמינים שתכניות מנהיגות בינלאומיות כפי שאנו מציעים- יציבו את הנוער הדתי, האיכותי, במקום הראשון במנהיגות והובלה. לא רק בארץ, אלא גם ובעיקר- ברמה בינלאומית!

בואו, הצטרפו אלינו אל החלום- לנפץ את כיפת הזכוכית!