אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

כתב האישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט השלום בפתח-תקווה כתב אישום נגד ויקטוריה קובטקו, קטרינה קיריליוק ופולינה זבגורודני, סייעות בפעוטון בפתח תקווה.

השלוש מואשמות בעבירות רבות של תקיפת קטין או חסר ישע על ידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע.

לפי כתב האישום, השלוש עבדו כסייעות בגן ילדים בפתח תקווה וטיפלו בקבוצות פעוטות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד 3 שנים.

בהזדמנויות שונות במהלך עבודתן בגן, תקפו הנאשמות את התינוקות בגן הילדים בכך שסטרו בפניהם, נענעו אותם, דחפו את ראשם, הכו בהם, אחזו בהם בכוח בזרוע ועוד.

כך, לפי כתב האישום, באחת ההזדמנויות דחפה קובטקו את ראשו של אחד התינוקות לאחור והאכילה אותו בכוח, וכן דחפה בקבוק לפיו והחזיקה אותו מהמצח בחוזקה על מנת שישתה מהבקבוק.

במקרה אחר, קיריליוק הבחינה בתינוקת שנמצאת בלול אך אינה ישנה, ניגשה אליה והכתה בראשה בחוזקה עד שראשה של התינוקת פגע בסורגי הלול. קיריליוק דחפה את ראשה של התינוקת אל תוך המזרון, וכן הטיחה את גופם של שני תינוקות אחרים אל המזרון והכתה בראשם.

זבגורודני נאשמת, בין היתר, כי הכתה במספר הזדמנויות בפניהם ובידיהם של תינוקות וכי הרימה תינוקות בזרועם והטיחה את גופם על הרצפה או על ספסל נמוך.

באחד המקרים נאשמת קובטקו כי הטיחה את גופו של אחד התינוקות אל תוך המזרון בלול והכתה בראשו. כשניסה התינוק להתרומם, קובטקו הטיחה את גופו אל מזרון הלול והניחה עליו שמיכה אשר כיסתה חלק מפניו. לאחר שהתינוק התרומם למצב עמידה בתוך הלול, קובטקו הרימה אותו בעודה מחזיקה בצווארו, הטיחה אותו אל תוך מזרון הלול והכתה אותו בראשו מספר פעמים.

אז כיסתה קובטקו את כל גופו של התינוק בשמיכה וטלטלה בחוזקה את הלול. לאחר שניסה התינוק להתרומם פעם נוספת, כאשר ראשו מכוסה בשמיכה, קובטקו טלטלה את הלול והכתה אותו בראשו, הטיחה את ראשו של התינוק בסורגי הלול והמשיכה לנענע את הלול בו שוכב התינוק בחוזקה כך שהתינוק נע מצד לצד בתוך הלול. לאחר מכן, הטיחה את גופו של התינוק שוב אל תוך המזרון ונענעה את ראשו.

הפרקליטות ביקשה את המשך מעצרן של הנאשמות עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדן או לחילופין להורות על המשך שהייתן בתנאים מגבילים.