שוב בבירה - סטודמאייר
שוב בבירה - סטודמאיירצילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים

מהלך שיווקי או החתמה מקצועית? בגיל 36 ולאחר עונה שלמה בה מיעט לשחק כדורסל, אמרה סטודמאייר חוזר להפועל ירושלים.

הסנטר הוותיק שנחשב לשחקן הכדורסל הבכיר ביותר מליגת ה-NBA ששיחק בארץ, ישוב לקדנציה שניה במועדון בו הוא מחזיק במניות, כל זאת בכפוף לאפשרות לשוב לליגת הכדורסל הטובה בעולם. על פי הסיכום בין סטודמאייר להפועל ירושלים, הוא ישוב לישראל רק במידה שלא ימצא קבוצה שתחפוץ בו בליגת ה-NBA.

כזכור, סטודמאייר זכה עם האדומים מהבירה באליפות היסטורית עבורו, כשהיה זה התואר הראשון שלו שהוא לוקח בקריירת המשחק. ההצלחה של האדומים עם סטודמאייר בעונה הטובה ביותר בתולדות המועדון הסתיימה גם עם הגעה לגמר גביע המדינה ולחצי גמר היורוקאפ, מפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה.

חזרתו של סטודמאייר לבירה מעוררת תהיות, הן בשל גילו המופלג ותרומתו האפשרית לקבוצה, הן בשל העובדה כי מיעט לשחק כדורסל בעונה האחרונה והן בשל העובדה כי תקציב המועדון קוצץ משמעותית מאז עזב אורי אלון את הקבוצה. אם להוסיף לכך את העובדה כי הירושלמים ישחקו העונה במפעל ליגת האלופות של פיב"א, הנחשב לפחות יוקרתי מהמפעלים המקבילים של היול"ב, מפעלי היורוקאפ והיורוליג, נראה כי לצד החשיבות והתרומה של סטודמאייר לחדר ההלבשה, בהחתמתו יש גם צד שיווקי לא קטן ורצון למכור מנויים לאור העונה הצפויה.

יש לציין כי גם שחקני הפועל וגם הצוות הניהולי רצו לראות את אמארה ממשיך גם בעונה שעברה ולא פעם הזכירו את חסרונו המנהיגותי, אך זה הועזב לאחר שמאמן האדומים בתחילת העונה, קציקאריס לא חפץ בשירותיו ובחר לוותר עליו ולהעדיף שחקנים צעירים.

לפחות בגזרה הזו, מאמן האדומים עודד קטש מיישר קו כשאמר, "אני שמח מאוד שאמארה חוזר אלינו. זה לא סוד ששני הצדדים רצו לחזור ולשתף פעולה"."

עוד אמר קטש, "אין צורך להרחיב על היכולת של אמארה לתרום להפועל בכל החזיתות, גם בפן המקצועי וגם ביכולת המנהיגות שהוא מביא בתוך ומחוץ למגרש. בטוח שכשהוא יהיה כאן כולנו נרוויח".

בתוך כך, ממשיכה הפועל ירושלים שספגה העונה מכה מקצועית, תדמיתית וכלכלית קשה, להיערך לעונה הבאה. לאחר שהחתימה את הגארד ג'ייקובן בראון מגלבוע גליל, סיכמה היום ירושלים על רכישתו של זר שני ששיחק בעונה האחרונה בישראל - טיישון תומאס מהפועל חולון.

תומאס בן ה-24 העמיד במהלך העונה ממוצעים של עשר נקודות ו-4.9 ריבאונדים במעט פחות מ-22 דקות, כשבמפגשים הישירים מול הפועל ירושלים התעלה על עצצמו וקלע 13.7 נקודות והוריד 6.2 ריבאונדים.