הילרי קלינטון
הילרי קלינטוןצילום: רויטרס

הילרי קלינטון, מועמדת המפלגה הדמוקרטית שהפסידה לדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות, נשאלה בראיון ל"גארדיאן" הבריטי אם היא אינה רואה בעצמה דמות מקטבת. תגובתה היתה: "אני בטוחה שאמרו את זה על צ'רצ'יל בין המלחמות, הלא כן?".

"כלומר, אני לא משווה את עצמי", הסתייגה, "אבל אני רק אומרת שאנשים אמרו את זה [אודותיו], אבל הוא צדק לגבי היטלר, והרבה אנשים באנגליה טעו. וצ'רצ'יל היה נודניק. הוא תמיד היה צץ".

עיניה של קלינטון נמלאו דמעות במהלך הראיון, כשדיברה על ניתוקם של ילדים מהוריהם במעברי הגבול בין ארה"ב למקסיקו. היא הגיבה בזעם כשנשאלה אם חלק מהדמוקרטים לא מתנהגים בצורה "בלתי מתורבתת" כלפי הנשיא ואנשי הממשל, בהקשר זה.

"תעשי לי טובה!", אמרה. "תעשי לי טובה! מה יותר בלתי מתורבת ואכזרי מאשר לקחת את הילדים? צריך להתנגד לזה עם נחישות וכוח. ואם חלק מזה נראה קצת לא מתורבת, ובכן, מדובר כאן על סיכון חייהם של ילדים. העתיד שלהם נמצא בסכנה".

קלינטון אמרה שהיא מודאגת מכך שביותר ויותר מדינות, מנהיגים סמכותניים חותרים תחת הדמוקרטיה ושלטון החוק, ומנסים "לבודד ולעשות דמוניזציה למיעוטים". היא הזכירה בהקשר זה את תורכיה, איטליה, ומעל הכל – את הונגריה.