רונן פלוט
רונן פלוטצילום: חזקי ברוך

קשוב לתושבים: ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט הורה על ביצוע פעולות מידיות להגברת ביטחון התלמידים בבית הספר ''להוסיף אומץ'' בנצרת עילית.

בעקבות כתבה בערוץ 7 על התנכלויות של ערבים כלפי התלמידים, פלוט נפגש הבוקר (ראשון) עם נציגי ועד ההורים והנחה להציב ניידת שיטור עירוני קבועה בשעות הגעת התלמידים ויציאתם מבית הספר.

"לא אנוח ולא אשקוט עד אשר יהיה 100 אחוז ביטחון לכל ילד שמגיע לבית הספר ולא מעניין אותי שזה לא בהגדרת תפקיד העירייה אלא המשטרה. כשמדובר בביטחון ילדינו אנחנו לוקחים את האחריות לידיים ונוקטים בכל הפעולות הנדרשות לאלתר", אמר פלוט.

הפגישה התקיימה בלשכתו של ראש העיר בהשתתפות נציגי ההורים יהונתן סיאני וסיוון אלוף. "ראש העיר נכנס לעובי הקורה ומלווה אותנו מהרגע שבו אירעה התקרית", סיפרה סיאני וציינה כי כבר הבוקר הגיעו עובדי העירייה ותיקנו את הגדר הפרוצה בבית הספר.

כאמור, למרות שסוגיית ביטחון האזרחים נמצאת בתחום אחריותה של המשטרה, ראש העיר פלוט הודיע כי העירייה תיקח אחריות ותבצע שורה של פעולות מידיות להגברת הביטחון בבית הספר.

"אני לא מוכן לסבול מצב שבו ילד לא יהיה בטוח ב-100 אחוזים. אעשה כל מה שנדרש ולא משנה לי כמה זה יעלה, יש דברים שלא נמדדים בכסף".

הפגישה בלשכת ראש העיר
הפגישה בלשכת ראש העירצילום: יוסי נימלמן


בסיכום הישיבה הוחלט כאמור כי ניידת שיטור עירוני תעמוד באופן קבוע בשעת הגעת התלמידים לבית הספר וחזרתם בסיום יום הלימודים. הניידת תאויש על ידי שוטר במדים ופקח מסייע.

כמו כן, בשטח הציבורי של בית הספר תוצב מצלמת אבטחה משוכללת ויוצב תמרור אזהרה. המצלמה תהיה מחוברת 24/7 למוקד העירוני ולמוקד המשטרה.

בנוסף, יוגברו סיורי השיטור העירוני באזור בית הספר, מדי שעה עגולה יתבצע סיור יזום. לצד כל אלה, גדר הכניסה לבית הספר תוגבה לגובה של שני מטרים וסיירת הורים תבצע סיורים בשעות הערב והלילה באזור בית הספר.