יובל שטייניץ
יובל שטייניץצילום: רויטרס

שר האנרגיה וחבר הקבינט ד"ר יובל שטייניץ (הליכוד), התייחס לדיון על רחבת הכותל וההחלטה של שתי השרות מירי רגב ואיילת שקד להימנע מהצבעה על הגדלת הרחבה הרפורמית בכותל המערבי.

"אני מעריך מאוד את שתיהן ואני לא יודע מדוע בחרו שלא לקחת חלק בדיון. לדעתי עשינו שגיאה כשביטלנו את מתווה הכותל לפני כמה שנים. הייתי היחידי שהתריע שזו תהיה פגיעה אנושה בקשר שלנו עם יהדות התפוצות", אמר שטייניץ בראיון לרדיו 103FM.

"בדיון התקשורתי עסקו בקדושת הכותל בטענה שמכבדים את הרפורמים והקונסרבטיביים אך לא בכותל. אותו טיעון ניתן היה לומר על ירושלים. ירושלים כולה קדושה, אז המשמעות שלא ניתן לקונסרבטיבים והרפורמים להקים בעיר בתי כנסת? לא צריך לחולל מחלוקות איפה שניתן להכיל את כלל הזרמים של העם היהודי. רחבת הכותל לא תפגע מכך".

כשנשאל מדוע הכותל מנוהל בגישה אורתודוקסית הסביר שטייניץ "אין לי בעיה עם הכותל האורתודוקסי איך שהוא היום אך יש לי בעיה עם העובדה שמונעים מהרפורמים והקונסרבטיבים להתפלל בו. עלינו לעשות מאמצים גדולים יותר מול יהדות העולם. עלינו להבהיר שאנחנו שמחים על הידידות עם ארצות הברית והממשל הנוכחי אך אנחנו ידידים של הרפובליקנים והדמוקרטים בארצות הברית גם יחד".

לסיום התייחס השר לחוק הגיוס שעתיד להגיע להצבעה בכנסת, "אני לא חושב שהממשלה תיפול בעקבות החוק. חוק הגיוס הוא חוק טוב שמגיע מצה"ל. לחוק יש סיכוי לאפשר ל- 65% גברים חרדים להתגייס ולהשתלב במעגל התעסוקה. אני מתפלא על כך שהחרדים מצביעים כנגדו".