באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

מונדיאל 2018 לא מפסיק לספק הפתעות. אחרי ששלב שמינית הגמר של המונדיאל נפתח אמש בסערה עם הדחות של נבחרות ארגנטינה ופורטוגל, היום (ראשון) המשיך טורניר גביע העולם בכדורגל לספק הפתעה גדולה כשאלופת העולם מ-2010, נבחרת ספרד הודחה בידיי מארחת הטורניר נבחרת רוסיה.

אחרי שסיימו את 90 הדקות בתוצאת תיקו, וגם בליץ לא אפקטיבי של הספרדים בהארכה הראשונה במונדיאל הנוכחי לא עזר, הלכו שתי הנבחרות לראשונה במונדיאל לדו קרב פנדלים מנקודת העונשין. שם, ברגע האמת, הייתה ידם של הרוסים על העליונה כשאלה ניצחו בתוצאה 4:3 לאחר החטאות של קוקה ויאגו אספאס, וממשיכים לשלב רבע הגמר על חשבון נבחרת ספרד המפורקת.

ההדחה מפתיעה לא רק בשל ההדחה של מי שנחשבה לפני תחילת הטורניר לאחת מהנבחרות החזקות, אלא בעיקר נוכח העובדה כי המדיחה היא הנבחרת הרוסית. אחרי שנהנתה מיריבות קלות בשלב הבתים אותן רמסה ללא רחם, והתקשתה מול נבחרת אורוגוואי, נראה היה כי הרוסים יודחו כבר בשלב שמינית הגמר בידיי הספרדים, אלופי אירופה ואלופי העולם לשעבר.

לרוע מזלם של האוהדים הספרדים הרבים שנכחו באצטדיון לוז'ניקי, שחקניהם שוב נראו כלא מאומנים מספיק כשניכר כי לזהות המאמן שעל הקווים, פרננדו היירו שמונה יומיים לפני פתיחת הטורניר במקומו של לופטגי שפוטר, הייתה השפעה מכרעת. לא רק זאת אלא שהספרדים מעולם לא עברו את היריבה המארחת בטורניר גדול, דבר שהשפיע רבות על החוסן המנטלי של השחקנים הספרדים.

בדקה ה-12 נראה היה כי הספרדים יתגברו על המנחוס כששער עצמי של סרגיי איגנשביץ' הכניע את שוערו שלו ונבחרת ספרד עלתה ליתרון 1:0 - שער עצמי עשירי בטורניר היוקרתי, 4 שערים יותר מהשיא הקודם במונדיאל 1998. איגנאשביץ' הוא כובש השער העצמי המבוגר ביותר בתולדות המונדיאל בגיל 38 ו-352 ימים, כשנבחרתו, נבחרת רוסיה היא הנבחרת הראשונה שסופגת שני שערים עצמיים במונדיאל לראשונה מאז בולגריה ב-1966.

בעיטת עונשין מ-11 מטרים לאחר נגיעת יד ברחבה של פיקה איזנה את התוצאה בדקה ה-41 כשארטיום דזיובה שמעורב בארבעה מתוך שבעת השערים האחרונים של רוסיה בעט אותה פנימה.

לאחר הארכה בה ניסתה נבחרת ספרד להכריע את המשחק אך ללא הצלחה, נשלחו שתי הקבוצות לדו קרב פנדלים מנקודת ה-11, בסופה - נבחרת רוסיה היא זו שניצחה והדיחה את אלופת העולם מלפני 8 שנים.

עם כל הכבוד להדחה של אלופת העולם ואלופת אירופה לשעבר, המשחק עצמו ייזכר ככזה שקרו בו שלושה אירועים היסטוריים: המשחק הראשון במונדיאל הנוכחי שהגיע להארכה, הראשון שהגיע לדו-קרב פנדלים וראשון בכלל בכל תולדות המונדיאל שנעשה בו חילוף רביעי, תקנה חדשה שנכנסה לאחרונה ולפיה רק במשחקים שמגיעים להארכה בו מותר לערוך חילוף אחד בנוסף לשלושה המותרים תמיד.

מי שהודיע מיד לאחר ההדחה המפתיעה כי לא יטול עוד חלק במשחקי הנבחרת הוא קשרה המצויין של הנבחרת וברצלונה הספרדית עד לשנה האחרונה, אנדרס אינייסטה. הספרדי המצויין פורש ממדי הנבחרת בדיוק כמו חברו הארגנטינאי שעשה זאת רק לפני יממה, חאבייר מסצ'ארנו.

אחרי נבחרת ספרד, האם גם במשחק השני הערב שיתקיים ב-21:00 שעון ישראל, תודח הנבחרת הפייבוריטית, נבחרת קרואטיה בידיי דנמרק הקטנה?