אתר הישיבה
אתר הישיבהצילום: ישיבת בית אל

אתר ישיבה הוקם לפני כשמונה עשרה שנה על ידי הישיבה בבית אל, מתוך מטרה להפיץ תורה בעם ישראל.

תחילת הפעילות היתה ממחשב בודד שהוצב בתוך מחסן ציוד של הישיבה. עם השנים התרחב הצוות והורחב המקום והוקצה חדר בבניין הישיבה לצורך פעילות האתר.

עם מעבר הישיבה הגבוהה למבנה בית המדרש החדש, התאפשר להעביר את צוות האתר, המונה כיום כ-15 עובדים למשרד גדול ומרווח יותר שמוקם בעזרת הנשים של בית המדרש הישן.

בעזרת קמפיין גיוס ההמונים ובעזרת תורם יעודי נעשה שיפוץ מקצועי ויעיל שהניב סביבת עבודה ראויה ומרשימה. מתוך סביבה זו עובדי האתר דואגים להפצת התורה בארץ ובעולם כולו.

ראש הישיבה הרב זלמן מלמד נשא דברים בחנוכת המשרדים ובירך את העוסקים במלאכה, ואמר שמדובר כאן במקום קטן המחזיק את המרובה. אמנם המשרד משתרע על פני שטח של כמה עשרות מטרים, אך הוא מספק ומביא תורה למאות אלפים מדי חודש בחודשו. על מנת לקבל מעט מושגים על היקף הפעילות, באתר ישיבה חושפים נתונים על המשתמשים באתר בשנה האחרונה:

למעלה מ-3.5 מליון משתמשים שונים צפו ב-13,159,034 דפים באתר. 90% מהכניסות לאתר התבצעו מישראל, 4% מארצות הברית, 1% מצרפת, ועוד 5% נוספים מתחלקים בין עוד 195 מדינות שונות. אגב, אחוז אחד הוא 35,000 משתמשים.

למעלה מ-800 משתמשים עשו זאת ממצרים, 140 מירדן, 45 מלבנון ועוד 15 מסוריה. את הרשימה הארוכה חותמות סומליה, גמביה ומאוריטניה עם כניסה אחת מכל מדינה.

דוד הנדלר, מנהל צוות הפיתוח באתר מספר על התוכניות לזמן הקרוב, "במסגרת שדרוג מדור בית המדרש מערכת השיעורים באתר תהפוך לנוחה יותר לשימוש ובהתאמה אישית לכל גולש. כמו כן, הצוות עובד כעת על ייעול זמני התגובה והוספת מנגנון הורדת שיעורים וסדרות בצורה מרוכזת ושדרוג אבטחת האתר. נעשית גם עבודה משמעותית על קוד המקור של האתר ובנוסף עובדים על עיצוב חדש".

יואל צור, מנהל הפיתוח של ישיבת בית אל סיפר כי בזמן הקמת האתר הוא לא הבין מה הצורך בהקמת אתר אינטרנט בעולם התורה. הוא סיפר כי הרב מלמד הסביר לו שהרשת היא גם מקום להעביר שיעורי תורה ממש כמו למסור שיעור בפני ארבע מאות תלמידים, ולכן הדבר כדאי. יואל שוכנע והפרויקט יצא לדרך. כיום שיעורים המתפרסמים באתר ישיבה יכולים להגיע גם לחשיפה של 250,000 צפיות.