תוקפת. ח"כ פנינה תמנו שטה
תוקפת. ח"כ פנינה תמנו שטהצילום: יונתן זינדל

ח"כ פנינה תמנו שטה (יש עתיד) תוקפת הבוקר (שני) את סיעת המחנה הציוני בעקבות כוונתה להצביע נגד חוק הגיוס שיעלה היום להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

"מצער ששוב במחנה הציוני בחרו לחבור למהלכים של המפלגות החרדיות ולהתנגד לקידום החשוב של שיויון בנטל", טוענת תמנו שטה.

תמנו שטה הודפת את הביקורת על תמיכת "יש עתיד" בחוק וקובעת, "החוק המוצע הוא חשוב ומגיע בעקבות החלטת בג"צ לקבל את עתירת יש עתיד".

"מי שמצביע נגד המתווה הנוכחי ידע שהוא מצביע נגד האינטרס הציבורי בעת הזאת ונגד מתווה שגובש ע"י משרד הביטחון והמטכ"ל. שוב המחנה הציוני מעדיפים רווח פוליטי זול על חשבון הציבור", מוסיפה תמנו שטה.

מוקדם יותר היום טען חבר סיעתה, ח"כ אלעזר שטרן, כי בניגוד לפרסומים, גם בחוק הגיוס החדש ישנן סנקציות פליליות, בדומה לחוק הגיוס שהוצע בזמנו על ידי מפלגתו.

"בחוק שלנו לא היו את המלים 'סנקציות פליליות'. זה שקר. גם בחוק הזה אין. בשניהם כתוב שאם לא עומדים במכסות, יחילו את חוק שירות ביטחון", אמר שטרן בראיון לנועם זיגמן ברדיו 'קול ברמה.

לדבריו, "החוק הזה הוא בעצם הסנקציה הפלילית. אם לא מתגייסים זו עברה פלילית - ויש את זה בשני החוקים. אם בחוק הקודם יש סנקציות פליליות אז גם בחוק הזה יש".

שטרן ציין שלדעתו החוק הנוכחי מקשה על הציבור החרדי, הרבה יותר מאשר בחוק הגיוס שיזמה סיעתו. "בחוק הזה הגדילו לעשות והוסיפו סנקציות כלכליות, שבחוק של יש עתיד בעבר, לא נדרשו".

שטרן הוסיף והסביר, "בחוק שלנו, דובר על 1,800 עילויים שנשארים בכל מקרה, גם אם החוק מבוטל, מה שאין בחוק הזה. אני חושב שהוא מחמיר יותר עם החרדים".