יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימרצילום: פלאש 90

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) מנע מאריאל גולד (40), יהודיה אמריקאית, פעילת BDS, להיכנס למדינת ישראל בהמלצת השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן.

גולד הגיעה לישראל עם אשרה ללימודי יהדות אך בנתב"ג נמנעה כניסתה בשל פעילותה נגד ישראל.

הפובליציסט ארז תדמור ('ישראל היום') ופעיל השמאל יריב אופנהיימר התעמתו בנוש בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103fm.

אופנהיימר פירט: "על פי האבחנה שלי, גולד היא פעילה נגד הכיבוש וכנראה היא יותר שמאלנית מתומכת ב-BDS. אחרת איך אפשר ייתכן שהיא באה ללמוד באוניברסיטה העברית אם לפי עמדותיה לישראל אין זכות קיום? יש כאלה שיאמרו שגם אני תומך BDS כי אני מתנגד להתנחלויות".

ינון הבהיר: "אתה תושב ישראל ומותר לך להביע את עמודתך. היא חיה באמריקה". יריב הוסיף: "השאלה היא מהי מדינת ישראל? אנחנו מדינה חופשית או מדינה עם משטרת מחשבות. כשנכנס אדם אני לא שואל אותו אם הוא בעד או נגד ההתנחלויות. כל עוד הוא לא מהווה סכנה ביטחונית - יש לתת לו להיכנס".

הפובליציסט ארז תדמור ('ישראל היום') הצטרף לשיחה בזעם: "אעשה לכם סדר. הפעילה קוראת לחרם על מדינת ישראל תוך כדי שהיא מפריעה, מאיימת ומנסה להקשות על חיי צה"ל למלא את תפקידם. זהו אקט תוקפני".

ענת ניסתה להבין כיצד אותה אישה בודדה יכולה להקשות על כל חיילי צה"ל בכוחה בלבד וינון השיב לה: "על פי האייטם שהופץ בנושא נכתב שגולד הפיצה סרטונים ברשתות החברתיות תוך כדי שהיא מטרידה את חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בחברון ומאשימה את החיילים באפרטהייד ובדיכוי כי מעשיהם אינם תואמים לערכי היהדות. עוד אחת שמחנכת אותנו מה זאת יהדות".

תדמור הסביר שלקרוא לחרם על ישראל זהו ניסיון לפגוע בה כלכלית ולהיות פעיל ב-BDS משמעו לנסות להכריע את מדינת ישראל. "מדינת ישראל לא צריכה להיות גוף מזוכיסטי שלא יכול להגן על עצמו. לסייע למי שמנסה לפגוע בה - זו חוסר הבנה של מהי מדינה. אם הייתי קורא להחרים את רדיו 103fm לא הייתם מסכימים להעלות אותי לשידור ובצדק. לכל גוף שקיים בעולם יש את הסכות הבסיסית להגן על עצמו".

יריב ציין: "אילו אותה בחורה פועלת באופן פיזי ומסכנת את החיילים יש להפנות אותה למערכת משפט במדינת ישראל. אני מכיר לא מעט מתנחלים שהטרידו חיילים ואמרו להם דברים מאוד לא יפים. אם אדם נוסע לארצות הברית ועבר על החוקים במדינה הוא נשפט במלוא החומרה. בארצות הברית מצלמים שוטרים מכים אפרו אמריקאים והסרטונים מגיעים לשידור מייצרים רעש בינלאומי. רק מדינה שיש לה מה להסתיר מונעת כניסה של אנשים למדינתה. זה לא רק שאנחנו מונעים מאנשים להיכנס למדינת ישראל, אנחנו גם מונעים מאנשים להיכנס לשטח פלסטיני".

יריב נשאל אם הוא מבדיל בין הפעילות של ה-BDS בחו"ל מאשר בישראל והשיב: "מבחינתי חופש הביטוי הוא גם לאנשים שמגיעים מחו"ל כפי שהיא לאזרחים ישראלים. לאנשים מותר להגיע לתמוך בהתנחלויות כל עוד אינם עוברים על החוק".

ארז סיכם: "יש המון דרכים לפגוע במדינה. דרך הטרור, דרך המלחמה ודרך מאבק דיפלומטי-כלכלי-תרבותי. מדינה היא לא גוף שאין לו זכות להגן על עצמו והדבר הבסיסי שיש לעשות הוא לא לסייע למי שמבקש לפגוע בה".