לפיד: החוק החדש יביא לכך שיותר חרדים יתגייסו

יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, אמר (שני) בפתח ישיבת סיעתו בכנסת כי חוק הגיוס שמגיע לאישור הכנסת מבוסס על חוק הגיוס של ''יש עתיד'' מהכנסת הקודמת.

"היום יעלה להצבעה חוק הגיוס. אנחנו נצביע בעד. ש"ס ויהדות התורה יצביעו נגד. הם יצביעו נגד כי הם יודעים שהחוק הזה יביא לכך שיותר חרדים יתגייסו ויותר חרדים ייצאו לעבודה", אמר לפיד.

"החוק הזה לא היה בא לעולם בלי הבג״ץ שהגשנו. בלי העבודה שעשינו מול הוועדה. מדובר למעשה בחוק של יש עתיד מהממשלה הקודמת, אבל הפעם גם צה״ל והרמטכ״ל חתומים עליו. על זה אנחנו נצביע. על הערך של הגיוס לצה"ל. אנחנו צריכים את חוק הגיוס הזה, כי בליבה של החברה הישראלית פעור פצע".

לדבריו, חברה לא יכולה להתקיים אם יש בתוכה אנשים שיש להם רק זכויות ואין להם חובות. ''אין לנו כבר איך להסביר לילדים שלנו למה הם צריכים להתגייס וילדים אחרים מקבלים שחרור. לאחרונה פורסם שיש ירידה במוטיבציה לשירות קרבי. זה לא מקרי.

''הילדים שלנו, החיילים שלנו, הם לא טיפשים. הם רואים את הציניות. הם רואים את אובדן הערכים. הם רואים ממשלה ואופוזיציה שבה יושבים אנשים שרק פוליטיקה מעניינת אותם. לא צה"ל, לא הצעירים החרדים, לא עתידה של החברה הישראלית".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" תקף את המחנה הציוני על כך שיצביעו נגד החוק, "יש עתיד לא תשחק בפוליטיקה בנושא כל כך חשוב. אני מבין שחברינו באופוזיציה החליטו להפוך את ההצבעה על החוק להצבעת אי אמון כדי להביך אותנו. הם לא מביכים אותנו, הם מביכים את עצמם. זה תרגילים פוליטיים. זה משחקים. הנושא הזה חשוב מדי בשביל משחקים".

"צה״ל חתום על חוק הגיוס הזה. הרמטכ״ל חתום עליו. אנחנו לא נשתף פעולה עם הצעת אי אמון בצה״ל, עם הצעת אי אמון ברמטכ״ל איזנקוט", הוסיף לפיד. "תפקידה של האופוזיציה הוא לא להתנגד לחוקים טובים ונכונים למדינת ישראל ועם ישראל. תפקידה של האופוזיציה הוא להציע אלטרנטיבה. תפקידנו להציע למדינה כיוון וערכים טובים יותר. זה מה שאנחנו עושים. אנחנו יודעים איך להפוך את מדינת ישראל לטובה יותר. איך להחזיר את עם ישראל להיות עם אחד''.