אביגדור ליברמן, ראש סיעת ישראל ביתנו בישיבת סיעה בבנין ה כנסת ב ירושלים
אביגדור ליברמן, ראש סיעת ישראל ביתנו בישיבת סיעה בבנין ה כנסת ב ירושליםצילום: הלל מאיר/TPS

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו לאישור הצפוי של חוק הגיוס היום (שני) בקריאה ראשונה.

"נושא גיוס בני ישיבות הוא נושא שמלווה את מדינת ישראל מאז 48', כנראה לא קיימת נוסחה שנוכל לרצות בה את כולם, אבל אני גם מאמין באותה אמירה 'תפסת מרובה- לא תפסת כלום' ולכן אנחנו הבאנו הצעת חוק, מתווה, שמי שגיבש אותו זה מערכת הביטחון", אמר ליברמן.

"כמו שהבטחתי אז, לפני כמה חודשים, אמרתי שאנחנו נביא חוק בהתאם לשני קריטריונים: שזה מקובל על צה"ל ושזה עובר את בג"ץ. אחרי שקיבלתי את המתווה לידיי העברתי אותו לרמטכ"ל, אמרתי לו 'תעבור על כל המתווה עם מיקרוסקופ, על כל נקודה, על כל פסיק', ואני חושב שקיבלנו חוק טוב. אני באמת לא מבין את הביקורת מצד חברי כנסת, שכמובן חושבים שהם מבינים את צרכי מערכת הביטחון יותר טוב מהרמטכ"ל ומראש אכ"א", הוסיף ליברמן.

ליברמן בירך את לפיד על תמיכתו הצפוי בחוק, "כמובן שאני מכבד את ההחלטה של יאיר לפיד לתמוך בחוק, אמרתי שזה החוק הכי ממלכתי והכי אחראי ושהוא לא חוק של ליברמן, לפיד, ליצמן או דרעי, זה חוק של מערכת הביטחון לטובת צה"ל נטו. אני מצפה שכל חבר כנסת אחראי שמדבר גבוהה גבוהה על החשיבות של צה"ל, על תמיכה בצה"ל, בראשי מערכת הביטחון, שיתמכו גם בהצעת החוק הזו".

"אני גם חייב לציין ששמעתי את הודעת מפלגת העבודה והעומד בראשה על כך שהם יצביעו נגד, אני יכול לברך על זה, זה המקום הטבעי של מחנ"צ, של מפלגת העבודה, בין הרשימה הערבית המשותפת לבין מרצ, זה המקום הטבעי שלהם, זה שהם מצביעים יחד איתם, אני חושב שגם הם עושים מבחינתם את הדבר הנכון כי הם מזמן

ליברמן: חוק הגיוס הוא חוק של צה"ל
, מה זו אחריות, לכן הקואליציה של מחנ"צ, הרשימה המשותפת ומרצ, זאת הקואליציה הכי טבעית שרק אפשר לחשוב עליה", תקף ליברמן.

"אני בטוח שאנחנו נעביר את הצעת החוק הזו היום בקריאה ראשונה, אני יודע שלהעביר את אותה הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית יהיה לא פשוט אבל אנחנו נעביר אותה בדיוק כפי שהיא כתובה, ככתבה, כלשונה ואני חושב שזאת תהיה תרומה גדולה גם לביטחון וגם לחברה הישראלית", חתם ליברמן.