"רומסים את דמותה של שרה 20 שנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לחוק הגיוס הצפוי לעלות בהמשך היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאה.

"אנחנו נביא היום את חוק הגיוס לקריאה ראשונה. זה חוק טוב ומאוזן. אנחנו עוסקים לא בכותרות אלא בתוצאות. והכוונה היא לטפל בשיוויון בנטל. אני רוצה להסביר מהו הנטל. הנטל הראשון הוא נטל כלכלי עצום", אמר נתניהו.

"תקציב הביטחון הכולל שלנו, אני כולל בזה לא רק את צה״ל אלא גם את המוסד והשב״כ ועוד כמה הוצאות ביטחוניות שלנו, התקציב הזה הוא בערך 20 מיליארד דולר. זה בערך שליש מהתקציב של רוסיה. לישראל יש נטל תקציבי אדיר ורק מקצתו, קצת יותר מ-15%, מגיע מארה״ב. הרוב נופל על כתפי אזרחי ישראל. איך נממן את זה? נממן את זה על ידי כלכלה צומחת ועל ידי השתתפות של אזרחי ישראל בשוק העבודה".

נתניהו הוסיף "לכן השיוויון בנטל הראשון הוא השתתפות בשוק העבודה, דבר חשוב מאוד שאנחנו מקדמים אותו במדיניות שלנו. האבטלה היא בשפל של כל הזמנים, ההשתתפות של ציבורים שלמים שהיו מחוץ לשוק העבודה היא בשיא של כל הזמנים - וזאת מגמה עולה ואנחנו מטפחים את זה. הנטל השני הוא לטפל בצרכי הצבא. לכן שר הביטחון עשה דבר חשוב מאין כמוהו, הוא פשוט הלך לצבא ושאל: מה אתם צריכים? והוא קיבל תשובה".

נתניהו ציין כי מדובר בחוק נכון ומאוזן "היום אנחנו מצביעים בעצם על מה שהצבא צריך או חושב שהוא צריך. וזה דבר שהוא נכון, הוא בא ומגדיל את ההשתתפות של הציבור החרדי בשירות הצבאי. אני חייב להגיד לכם שזה הולך וגדל כל השנים, זה גדל כל עוד אנחנו עושים את זה בהבנה, בהידברות ולא בכפייה גסה. לכן יש כאן חוק שהוא נכון ומאוזן. מצד אחד אנחנו מקדמים במדיניות שלנו את השתתפות בשוק העבודה ומצד שני אנחנו באים עם החוק הזה להמשיך לעודד את העלייה בהשתתפות של הציבור החרדי בשירות הצבאי לפי צרכי הצבא. החוק הזה כמובן אני מקווה שיעבור ואפילו בתמיכה גדולה. אני הייתי רוצה שנעביר אותו בהקדם האפשרי ונפתור את הבעיה הזאת, להתוות דרך לשנים הבאות. אנחנו מתווים דרך בהרבה דברים, גם בדרכים".

נתניהו סיפר בישיבה על מפגש שערך היום עם פעילי ליכוד ברעננה, והתייחס לתמיכה מצד הפעילים בו וברעייתו שרה, "היא לא עוברת ימים פשוטים וכבר 20 שנה שרומסים את דמותה בתקשורת יום יום ולילה לילה".

"ואז קם מישהו, אחד מחברינו. יש אנשים בתקשורת שהם לא עוינים, יש כמה כאלה, לא הרבה. והוא אמר את הדבר הבא שמאוד ריגש אותי. הוא אמר, אני לא מכיר מישהי אחרת שהייתה עומדת במסע הכפשות כזה ועומדת בגבורה כזאת - וזה נכון. כי שרה היא אישה נפלאה, היא אם מדהימה, אמא מדהימה, היא הייתה בת למופת להוריה והתקשורת מתעלמת לחלוטין מכל העשייה הציבורית שלה".

"מה שאתם יודעים, התקשורת מעלימה", הוסיף נתניהו, "איך היא עוזרת למשפחות שכולות, איך היא עוזרת לחיילים בודדים, איך היא עוזרת לילדים חולי סרטן - לא בכאילו. שמונה שנים שהיא מלווה ילדת חולה סרטן באמיתי, וכשהיא הולכת למשפחות השכולות זה לא כדי לעשות 'וי' אלא ללוות אותם במשך שנים, את ההורים, את הילדים. וניצולי שואה, ונשים מוכות. כל כך שונה מהדמות הזאת שמנסים לתאר".

"ולמה אני אומר לכם את זה? כי אני מאוד התרגשתי ואני רוצה להודות לכם על התמיכה הכבירה שלכם. תודה רבה לכם. זה לא רק מחמם את הלב, זה לא רק מחזק אותי ואותנו, זה מעודד אותנו להמשיך ביתר שאת כדי שנמשיך להוביל יחד את המדינה הזאת למשך שנים רבות. תודה רבה לכם ידידים יקרים", סיכם נתניהו.