באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >

הפעם האחרונה בה נבחרת שוויץ ניצחה את נבחרת שבדיה, הייתה באוקטובר 1994. באותה שנה זו גם הייתה הפעם האחרונה בה נבחרת שבדיה העפילה לשלב רבע גמר המונדיאל.

הערב (שלישי) שוב נפגשו שתי הקבוצות, כשהפעם ידם של השבדים הייתה על העליונה כשאלה ניצחו בצדק והעפילו לראשונה מאז מונדיאל 1994, אל שלב רבע גמר המונדיאל שם יפגשו את המנצחת במשחק השני הערב בין אנגליה וקולומביה.

המשחק אמנם לא התעלה לרמה גבוהה וגם ברמת העניין של הנבחרות לא היה בין שתיים הנמצאות בטופ העולמי, אך בטורניר הנוכחי אלו היו שתי נבחרות מפתיעות שסיימו במקומות גבוהים ולא צפויים בשלב הבתים הראשון.

בעוד השוויצרים סיימו במקום השני בבית של נבחרת ברזיל, כשלא הפסידו בשלב הראשון, השבדים אף עשו הישג גדול עוד יותר כשהעפילו מהמקום הראשון בבית של אלופת העולם המודחת גרמניה, כשזו עשתה זאת בזכות 0:3 מרשים במחזור השלישי של שלב הבתים על נבחרת מקסיקו. וכל זאת כשהיא ללא כוכבה הגדול ביותר בשנים האחרונות - זלאטן איברהימוביץ’.

למעשה, המשחק הערב בין שתי הנבחרות היה ה-29 ביניהן, כשבכל שלושת המשחקים האחרונים לא הפסידה שבדיה לשוויץ, מגמה שנמשכה גם הערב.

כאמור, השתיים שעלו על כר הדשא בסנט פטרסבורג לא סיפקו משחק גדול, בטח לא ביחס למשחקים שהתקיימו עד כה בשלב שמינית הגמר, אך שבדיה הייתה ראויה לניצחון הרבה יותר משוויץ.

בדקה ה-66 פורסברג כבש את השער היחידי במשחק, שער שהביא סוף לבצורת במשחק בין השתיים וקבע - שבדיה שבה אל שלב רבע הגמר לראשונה מאז 1994, אז סיימו במקום השלישי בטורניר היוקרתי. האם הם מסוגלים לשחזר את הישג השיא שלהם ולהעפיל לגמר הטורניר, דבר שעשו בשנה שאירחו את המונדיאל במדינתם? ספק רב, מצד שני למדנו כי במונדיאל הכל אפשרי.