ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: הלל מאיר/TPS

במהלך דיון במליאת הכנסת על העברת סמכויות הכותל האשים ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) את הרפורמים בהסתה המנתקת לדבריו את הדור היהודי הצעיר ממדינת ישראל.

"לא אדבר לא על קדושת הכותל, לא על המעמד של הכותל, ולא על חשיבות הכותל. בכל הנאומים הקודמים עברה כאן, כחוט השני, האשמה שיש נתק עם יהדות ארצות הברית. ומי עושה אותה? מאשימים בכך את היהודים שרוצים להתפלל כמו שהתפללו אלפי שנים ליד הכותל המערבי", אמר אייכלר.

בדבריו האשים את הרפורמים. "אף אחד לא אמר את האמת, שמי שהסית את יהדות ארצות הברית וסיפר להם שמגרשים אתכם מארץ ישראל, שלא נותנים לילדים שלכם להיות חלק מעם ישראל, אלו אותם עסקנים רפורמים, קבוצת מיעוט ששולטים בה בפדרציות ובכסף הגדול, והם הוציאו את דיבת הכותל המערבי רעה, ואת דיבת מדינת ישראל רעה בכל העולם".

בהמשך סיפר כי ראש עירית ירושלים לשעבר טדי קולק נהג להתפאר כי מאז שישראל שולטת בעיר העתיקה שורר השקט משום שיש חופש לכל הדתות.

אייכלר תהה: "מי התחיל את כל הערעור על זה שמדינת ישראל לא יודעת לשמור על הכותל המערבי? לא הערבים, לא הנוצרים, אלא נשות הכותל. הן הפרובוקטוריות שקיבלו כסף מאמריקה, קבוצה קטנה שמשתוללת עשרים שנה כל ראש חודש. לא מיליוני יהודי ארצות הברית היקרים, שבעוונותינו הם התרחקו מהיהדות במשך הרבה שנים. אדרבה, אנחנו רוצים שהם יבואו, אנחנו רוצים שהם יינקו את האווירה של ארץ ישראל, של ירושלים. אבל אמרו להם: לא! אם לא ייתנו לכם לעשות את הצרמוניות שנשות הכותל עושות זה נקרא שזורקים את הילדים שלכם ישראל. הם הצליחו להסית אותם נגדינו. הם הצליחו לשכנע את הדור הצעיר שאומר 'אתם מגרשים אותנו'.

"אבל זו עלילה רעה ואני חייב להכחיש אותה. אנחנו רוצים את כל יהודי העולם, כל יהודי באשר הוא יהודי. ואפילו לא יהודים, "כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים", אבל לפי המסורת. כשם שלהבדיל בכל מסגד או כנסיה יש את המסורות והמנהגים שאף אחד לא יעז לבוא ולהפר אותם, כך הכותל המערבי יישאר בקדושתו", חתם את דבריו.