עצרת גדוד ניצן
עצרת גדוד ניצןצילום: דו"צ

גדוד "ניצן", גדוד האיסוף של פיקוד המרכז, ציין הערב (שלישי) 25 שנה להקמתו בעצרת חגיגית.

בעצרת השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב, מפקדי הגדוד וחייליו מכל השנים.

הגדוד הוקם בשנת 1993 כחלק מחיל המודיעין, על מנת לשמש גדוד תצפיות ואיסוף מודיעין בגזרת לבנון, ובשנת 2003 הפך לגדוד האיסוף של פיקוד המרכז הפועל בגזרת יהודה ושומרון באיסוף מודיעין וסיכול טרור.

כיום גדוד ניצן הוא הגדוד הגדול ביותר בצה"ל עם מעל ל-1,000 חיילים, אמצעים טכנולוגיים מתקדמים והצלחות מבצעיות רבות. לילות כימים פועלים לוחמי הגדוד והתצפיתניות בסיוע לסיכול אירועים, תפיסת מפגעים וליווי הכוחות בשטח, והם מהווים כוח משמעותי לשמירה על הביטחון בגזרה.

מפקד אוגדת איו"ש אמר בנאומו בעצרת, "גדוד 636 הוא התשובה של אוגדת איו"ש לבוא הסערה – להיערך, לזהות, לדווח, להעריך ולתת פתרון מבצעי. בשנה החולפת סיכל הגדוד 16 מפגעים בזמן אמת והביא להפללה של מעל מאות רבות של פעילי טרור וטרור עממי. בזכותו נעצרו כעשרה סוחרי אמצעי לחימה ובכך מנעו כוחותיו פיגועים פוטנציאליים לעבר אזרחי ישראל.

ממש לאחרונה הסתיים חודש הרמדאן, הידוע כתקופה רגישה ונפיצה. בחודש זה היינו עדים לניסיונות פיגוע ואנו יודעים כי היו נוספים שלא התממשו. גדוד 636 היה פרוס בכל פינה, עינו הייתה בכל מקום ובזכות עבודתו בשיתוף עם שאר הכוחות הפועלים בגזרה, התקופה עברה בביטחון ובשקט", אמר.

מפקד הגדוד, סגן-אלוף איילון פרץ, סיפר, "אחד המאפיינים המרכזיים של היחידה היא היכולת להשתנות. הבנת האתגרים המבצעיים ומציאת פתרונות יצירתיים להתמודדות איתם. השירות ביהודה, שומרון והבקעה, הוא שירות מלא באתגרים מבצעיים אך הוא גם שירות מלא בערכים ומסורת, הוא מתובל ורווי בהיסטוריה של עם ישראל".