איראן
איראןצילום: ISTOCK

ישראל וארה"ב הקימו לפני כמה חודשים צוות משותף להגברת התסיסה והלחץ הפנימי באיראן נגד המשטר.

נזכיר כי הנשיא לשעבר ברק אובמה סירב לעודד מחאה של העם האיראני נגד המשטר על רקע רצונו להגיע להסכם הגרעין עם איראן. כאשר טראמפ נכנס לבית הלבן, המדיניות הזו השתנתה לחלוטין.

פקידים ישראלים בכירים סיפרו לברק רביד בחדשות עשר כי הצוות כבר התכנס כמה פעמים. לפני כמה שבועות נפגש היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת בוושינגטון עם מקבילו האמריקני ג'ון בולטון ודן עמו במצב הפנימי באיראן.

על פי הדיווח בחדשות עשר, גם בולטון וגם בן-שבת סבורים שלהגברת הלחץ הפנימי על המשטר עשויות להיות השפעות חיוביות על התנהלותו גם בתחום הטרור והחתרנות האזורית.

״אף אחד לא חושב ברצינות על החלפת המשטר האיראני אבל הצוות עוסק בנסיון לנצל את החולשות הפנימיות של המשטר בטהראן כדי לייצר עליו לחץ נוסף וכך אולי להביא לשינויים בהתנהגותו", אמר פקיד ישראלי בכיר.

בשבועות האחרונים עוברים מסרים מירושלים ומוושינגטון שמיועדים לאוזני העם האיראני. ראש הממשלה נתניהו צילם סרטונים עם תרגום לפרסית ובהם מסרים לעידוד המחאה נגד המשטר, בין היתר בשל מצוקת המים באיראן.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו צייץ בטוויטר כמה ציוצים בעד ההפגנות באיראן, נגד המעצרים ההמוניים שביצע המשטר בקרב המפגינים וכן נגד ההשקעה של המשטר האיראני בטרור על פני רווחת התושבים.