אבי גבאי
אבי גבאיצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב על סקר המנדטים שפורסם ב''ידיעות אחרונות'', ולפיו מפלגתו זוכה רק ב-15 מנדטים ואילו מפלגתו של יאיר לפיד, ''יש עתיד'', מקבלת 18 מנגדים והיא המפלגה השנייה בגודלה בישראל.

"יש עתיד הניפה דגל לבן פוליטי ורוצה להצטרף לממשלת נתניהו, מה שמשאיר את המחנה הציוני כאלטרנטיבה היחידה להחלפת שלטון נתניהו", טען גבאי בראיון לרדיו 103FM.

יו"ר המחנה הציוני סיפר על פגישתו אתמול (שלישי) עם האפיפיור בוותיקן, "האפיפיור ביקש לפגוש ולהכיר אותי. שוחחנו על המצב במזרח התיכון והוא אמר שאם תוקפים את העם היהודי ואת זכות הקיום של מדינת ישראל זו אנטישמיות לשמה", אמר.

בשבוע האחרון התקוטטו לפיד וגבאי על רקע החלטת ''יש עתיד'' לתמוך בחוק הגיוס שמקדמת הממשלה.

לפיד: החוק החדש יביא לכך שיותר חרדים יתגייסו

לפיד הסביר מצידו כי חוק הגיוס שמגיע לאישור הכנסת מבוסס על חוק הגיוס של ''יש עתיד'' מהכנסת הקודמת. "החוק הזה לא היה בא לעולם בלי הבג״ץ שהגשנו. בלי העבודה שעשינו מול הוועדה. מדובר למעשה בחוק של יש עתיד מהממשלה הקודמת, אבל הפעם גם צה״ל והרמטכ״ל חתומים עליו. על זה אנחנו נצביע. על הערך של הגיוס לצה"ל. אנחנו צריכים את חוק הגיוס הזה, כי בליבה של החברה הישראלית פעור פצע".

לדבריו, חברה לא יכולה להתקיים אם יש בתוכה אנשים שיש להם רק זכויות ואין להם חובות. ''אין לנו כבר איך להסביר לילדים שלנו למה הם צריכים להתגייס וילדים אחרים מקבלים שחרור. לאחרונה פורסם שיש ירידה במוטיבציה לשירות קרבי. זה לא מקרי.

''הילדים שלנו, החיילים שלנו, הם לא טיפשים. הם רואים את הציניות. הם רואים את אובדן הערכים. הם רואים ממשלה ואופוזיציה שבה יושבים אנשים שרק פוליטיקה מעניינת אותם. לא צה"ל, לא הצעירים החרדים, לא עתידה של החברה הישראלית".