תמיר בלאט. עולה לבירה
תמיר בלאט. עולה לבירהצילום: באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים

רכש רביעי לאלופה היוצאת הפועל ירושלים. אחרי שהחתימה את ג'ייקובן בראון מהפועל גלבוע\גליל, את טיישון תומאס מהפועל חולון ואת כריס ג'ונסון מגראבלין הצרפתית, הודיעה היום (רביעי) הקבוצה האדומה מהבירה על החתמתו של תמיר בלאט לשנתיים הקרובות.

בלאט, שמגיע גם הוא בדומה לעוזר המאמן יונתן אלון ולטיישון תומאס, מהפועל חולון, נחשב אמנם לאחד הכישרונות המבטיחים בכדורסל הישראלי אך עניין החתמתו בקבוצה מהבירה מראה את הכיוון הברור - הולכים לקראת עונה בתקציב קטן הרבה יותר ממה שהורגלו אוהדי הפועל בשנים האחרונות.

יש לציין כי העמדה עליה מגיע בלאט כבר מלאה בשני שחקנים ישראלים ותיקים בדמותם של יוגב אוחיון והקפטן יותם הלפרין, ונראה כי אחד מהשניים ישוחרר מהקבוצה בשל ההחתמה.

בכדי לחתום בקבוצה מהבירה נאלץ בלאט, בנו של המאמן המוצלח דייויד, להשתמש בסעיף השחרור שלו מהפועל חולון, וכעת ישוב הרכז הצעיר לשתף פעולה עם עודד קטש שאימן אותו בהפועל תל אביב, בנבחרת העתודה של ישראל ואף בנבחרת הבוגרת אליה זומן רק לאחרונה.

"אני שמח שתמיר מצטרף אלינו", אמר עודד קטש. "מדובר באחד הכשרונות המבטיחים בישראל. הוא עשה קפיצת מדרגה רצינית בעונה האחרונה ואין לי ספק שהוא ימשיך להתפתח גם בהפועל, ויסייע למועדון להשיג את המטרות שלו בזירה המקומית והבינלאומית".

בנוסף לתקציב הקבוצה שקטן משמעותית בשל עזיבתו של אורי אלון את הקבוצה, נראה כי זו גם עודנה מלקקת את הפצעים של העונה האחרונה כשהפעם החליטו במועדון ללכת על המוכר והידוע להם, כשמלבד ג'ונסון, כל השחקנים האחרונים מגיעים מיריבותיהן בליגת העל הישראלית כשגם אמארה סטודמאייר אם יגיע, כבר שיחק במועדון מהבירה.

את קריירת המשחק שלו בקבוצות בוגרים החל בלאט בן ה-21 בהפועל תל אביב. לאחר עונת השאלה ברמת השרון, תקע בלאט יתד בליגת העל כשהצטיין במדי הפועל תל אביב וממנה עבר להפועל חולון. במדי חולון זכה בלאט בתואר הראשון שלו בקריירה כשהניף את גביע המדינה בכדורסל רק לפני מספר חודשים והיה לא רחוק מלעשות היסטוריה ולזכות בדאבל עבור המועדון הסגול מחולון.

אשתקד העמיד בלאט ממוצעים של 6 נקודות, 1.7 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים למשחק בליגת העל. האם זה יהיה טוב מספיק עבור הפועל ירושלים שאוהדיה מכוונים בשנים האחרונות לזכיה בכל התארים?