סאיב עריקאת
סאיב עריקאתצילום: רויטרס

סאיב עריקאת, המזכיר הכללי של הוועד הפועל של אש"ף, תוקף את החוק שאישרה הכנסת בדבר קיזוז המשכורות המועברות לאסירים הביטחוניים, מכספי המיסים המועברים ע"י ישראל לרשות הפלסטינית.

במסיבת עיתונאים ברמאללה אמר עריקאת כי ההנהגה הפלסטינית תמשיך לשלם את המשכורות והקצבאות המועברות למשפחות אסירים ביטחוניים בכל מקרה.

הוא הוסיף כי משמעות החלטת הכנסת, היא שהרשות הפלסטינית אינה עוד ישות קיימת. הוא הדגיש כי "ההנהגה הפלסטינית פועלת בשירות העם הפלסטיני והיא לא תתיר לגורם כלשהו לסחוט אותה".

לטענתו, ההחלטה הישראלית על הקיזוז עומדת בניגוד לאמנת ז'נבה ונועדה "להרוס את הפלסטינים".

עריקאת אמר גם כי פניהם של הפלסטינים אל בית הדין הפלילי בהאג. "נמשיך בפעילות כדי שבית הדין ידון בפעילות ישראל, הן בעזה, הן כלפי האסירים והן במדיניות ההתנחלות שלה".

מליאת הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק "לקיזוז משכורות מחבלים" כאשר 87 חברי כנסת הצביעו בעד ו-15 נגד.

לפי הנוסח הסופי שאושר, הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים מהתמיכה שמעבירה לה ישראל "יוקפאו" אבל לא יקוזזו. בנוסף, לקבינט המדיני-ביטחוני יהיה את הסמכות להשיב את כל הכסף שהוקפא אם באותה שנה הרשות הפלסטינית לא העבירה כסף כלל למחבלים.

הצעת החוק שאושרה במליאה לא כוללת את הסעיף שביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו יינתן שיקול דעת נרחב לקבינט להחליט האם הכספים יקוזזו בפועל. את ההצעה יזמו הח"כים אלעזר שטרן מ'יש עתיד' ואבי דיכטר מ'הליכוד'.