אהוד אולמרט
אהוד אולמרטצילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מותח הערב (רביעי) ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

"אני חייב לומר שאני לא בטוח שהוא ניחן בחוט השדרה והנחישות שמתחייבים מהתפקידים שהוא ממלא. אני לא רוצה לומר יותר מזה, אבל לפי דעתי אני לא מתרשם שיש לו את היכולת לקבל את ההחלטות שהוא צריך לקבל", תקף אולמרט בכנס לשכת רואי החשבון.

הוא הוסיף, "היות ושזה קשור בין היתר לפרשיות שנחקרות עכשיו, לא ראוי שאגיד יותר, ואמירותי והתרשמותי אינן מבוססות על שמועות".

הוא מתח ביקורת גם על פרקליט המדינה, שי ניצן. "אני זוכר תוכנית טלויזיה בה הופיעה השופטת המוערכת הילה גרסטל- ואמרה על פרקליט המדינה הנוכחי שאינו דובר אמת ואינו ראוי לתפקידו. את זה לא אני אמרתי. יש אנשים שלא מתרוממים לגודל המשימה שמוטלת עליהם. על הנוכחי כתבתי פרק שלם. עבד כי ימלוך. האשים אותי שניסתי להבריח חומרים מסווגים שהיו פוגעים בביטחון מדינת ישראל, והחליט לסגור כי נהגתי לפי הנהלים".

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, גינה את דברי אולמרט. "אולמרט, שגית. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוא אדם ישר, אמיץ וחזק. שלטון החוק וטובת המדינה עומדים למול עיניו. בשנותיי בממשלה ובקבינט ראיתי אותו עומד על דעתו במצבים קשים, גם כשדבריו לא מצאו חן בעיניי או בעיני אחרים", דברי השר בנט.