מוצב תפוח
מוצב תפוחצילום: דובר צה"ל

אחד המוקדים החמים ביותר באזור איו"ש הוא צומת תפוח שבשומרון, שידע בעבר אירועי טרור רבים ולכן צה"ל מקדיש לו משאבים וכוחות לוחמים רבים במטרה לסכל את כלל האיומים במרחב.

הכוח הפעיל ביותר במרחב הזה, שוכן במוצב תפוח הסמוך לנקודה, בו יושבים פלוגת לוחמים שמבצעת תעסוקה מבצעית אינטנסיבית בגזרה.

לאחרונה, הוחלט בפיקוד המרכז ובחטמ"ר שומרון לשפץ את המוצב הוותיק במטרה לשפר את תנאי הלוחמים שפועלים ונלחמים נגד הטרור יום ולילה. אולם להבדיל מתיקונים קוסמטיים שנעשים במוצבים רבים אחרים הזקוקים לחידוש, במוצב "תפוח" החליטו להרים את כל הקיים מהקרקע ולהקים את כל המצב מחדש.

"העובדה שבחרנו לשפץ את הבסיס מהיסוד ולא לתקן ולחדש תלאי על תלאי, נותנת ללוחמים תחושה שהמערכת באמת מעריכה אותם ונמצאת כאן בשביל שהם יוכלו לעשות את העבודה שלהם תוך שהם מקבלים את המעטפת הכי טובה שאפשר", מבהיר רס"ן שמעון כהן, קצין הלוגיסטיקה של חטמ"ר שומרון.

במהלך מספר שבועות, כוחות הפיקוד פינו את הפחונים והצריפים המיושנים מהם היה מורכב המוצב, ולאחר מכן בנו והתקינו מבנים חדשים לגמרי לרווחת החיילים. בנוסף, הותקנו ציליות עץ בפרוזדורים שבין המבנים, משרדים משודרגים, שירותים ומקלחות מרווחות ואף פינות ישיבה ודשא סינתטי.

"המוצב היה במצב לא טוב בעקבות הפעילות הרבה של הלוחמים בו, שלא אפשרה לנו להיכנס אליו ולשפץ אותו מהיסוד, אבל כעת הפכנו אותו ממוצב מוזנח למוצב הכי חדש ומושקע בגזרה", מדגיש רס"ן כהן ומציין שישנם עוד מוצבים רבים שצפויים לעבור מתיחת פנים דומה בהמשך. "אני בטוח שהתנאים המשודרגים שסיפקנו ללוחמים שנמצאים ופועלים בו - יוציאו מהם יכולות מבצעיות טובות הרבה יותר".