ח"כ רחל עזריה
ח"כ רחל עזריהצילום: הלל מאיר/TPS

חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו) המתמודדת לראשות העיר ירושלים, מתכוונת להתמודד עם כל אחת מהמחלוקות שמציפות את בירת ישראל ולא חוששת להתעמת.

''בירושלים היו הרבה מתחים. הכל צף על פני השטח, ונוצרו המון חיכוכים'', אמרה עזריה בראיון לעיתון ישראל היום. ''כמו עם מצעד הגאווה, שכבר שנים מתקיים בעיר. יש החלטת בית משפט בעניין. אין פה בכלל דיון. אני חושבת שאי אפשר שלא ייערך מצעד גאווה בעיר בירה''.

"אבל בשנים האחרונות יש התקדמות", הוסיפה חברת הכנסת והזכירה ''אני לחמתי המון נגד הדרת נשים בתוך ירושלים. נגד ההפרדה בקווי האוטובוס, נגד הסרת נשים משלטי חוצות, נגד הפרדה מגדרית באזורים החרדיים במרכז העיר.

''עכשיו הנשים החרדיות, שבעבר תמכו בי מאחורי הקלעים, מובילות בגלוי את המאבקים האלה. זאת התקדמות, והמשמעות היא שאנחנו בשלב שבו אפשר מראש למנוע חיכוכים", הסבירה.

עזריה מספרת כי לא היתה מתמודדת מול ניר ברקת, אם הוא היה רץ לקנדציה נוספת בראשות העיר. ''גם כי קשה להתמודד מול ראש עיר מכהן, וגם כי אני חושבת שהוא עשה עבודה טובה, בסך הכול. היו בינינו התנגשויות גדולות, כמו בשכונת רמות, ועדיין, אני חושבת שהוא היה ראש עיר טוב.

''ירושלים התפתחה בתקופתו, תרבותית ותיירותית. ההגירה השלילית פחתה, יש יותר מוּדעות ועשייה קהילתית. אני לא בטוחה שהוא יזם והניע את התהליכים הקהילתיים היפים שקורים בירושלים, אבל הוא בוודאי אפשר להם לקרות", הוסיפה ח"כ עזריה.