האניקאט מטביע מעל כולם במשחק האולסטאר הישראלי
האניקאט מטביע מעל כולם במשחק האולסטאר הישראליעודד קרני, מנהלת הליגה

את עונת הבכורה שלה בליגת העל שבכדורסל, חייבת עירוני נס ציונה לשחקנה האמריקאי, טיילר האניקאט.

האמריקאי שנבחר בדראפט ה-NBA ב-2011 בסיבוב השני על ידי סקרמנטו קינגס, שיחק 22 משחקים בליגת הכדורסל הטובה עולם לפני שהגיע לארץ כשב-2013 חתם לעונה אחת במדי העולה החדשה, עירוני נס ציונה.

הערב (מוצאי שבת) מתאבלת נס ציונה כמו כדורסלנים רבים ברחבי הארץ והעולם כולו על מותו הטראגי של מי שנחשב כאחד הכשרונות הגדולים ביותר ששיחקו בישראל ובאירופה בכלל. היה זה כשהאניקאט שם קץ לחייו בביתו שבלוס אנג'לס לאחר חילופי ירי עם שוטרים.

על פי הדיווחים, השוטרים שנכחו במקום הגיעו לאחר שקיבלו טלפון מאימו של השחקן האמריקאי בשל התפרצות זעם שלו כלפיה. על פי הדיווחים אימו של טיילר חששה לחייה והזמינה שוטרים לבנה. בהגיעם למקום החל טיילר לפתוח עליהם באש ואף ככל הנראה פגע בהם. מכאן ואילך התפתח קרב יריות במהלכו התבצר האניקאט בביתו ולאחר שעות ארוכות שם קץ לחייו.

קבוצתו האחרונה של האניקאט הייתה חימקי מוסקבה הרוסית, איתה סיים כסגנית האלופה ברוסיה. האניקאט הוזכר לא פעם בשנה האחרונה כמועמד להגיע למכבי ת"א, דבר שלא יקרה עוד.

שחקנים רבים ברחבי העולם הביעו ברשתות החברתיות את כאבם ותנחומיהם על האובדן, כולל שמות דוגמת דמארקוס קאזינס, טיילור רוצ'סטי, סולומון היל, ג'ייסון תומפסון, ריקי היקמן וג'ו קרופורד ששיחקו איתו בארץ.

נס ציונה קבוצתו בארץ אמרה כי "משפחת עירוני נס ציונה קיבלה בתדהמה את החדשות על דבר מותו של שחקן הקבוצה בעבר טיילר האניקאט בביתו בארצות הברית. טיילר שיחק בקבוצה בעונתה הראשונה וההיסטורית בליגת העל והיה מאבני היסוד של תקיעת היתד של הקבוצה בליגה הראשונה. טיילר נשאר בקשר טוב עם אנשי המועדון והקהל ותמיד ישאר אחד השחקנים האהובים והטובים שהיו במועדון ושמור לו מקום של כבוד בהיסטוריה של המועדון ובלב של כולנו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. נוח על משכבך בשלום, טיילר".