התכנסו. חברי הוועדה נתניהו ושטייניץ
התכנסו. חברי הוועדה נתניהו ושטייניץצילום: אורי לנץ. פלאש 90

ועדת השרים למקומות קדושים התכנסה הבוקר (ראשון) חרף התפטרותו של השר לשירותי דת דוד אזולאי מחברותו בוועדה, כך אישר גורם בלשכת ראש הממשלה לערוץ 7.

גורם נוסף בלשכה ציין כי ראש הממשלה נתניהו לא קיבל את התפטרותו של אזולאי והחליט לכנס את הוועדה בכל זאת בהרכב חסר.

הוועדה בהרכבה החסר דנה בנושא במשך כארבעים דקות עם גורמי המקצוע, אך ההחלטות נדחו בנושא אישור העבודות במתחם הרחבה הדרומית נדחו למועד בלתי ידוע.

בוועדה חברים כיום, מלבד השר אזולאי שהתפטר, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ. נתניהו ושטייניץ החליפו על פי החלטת הממשלה את שרת התרבות מירי רגב ושרת המשפטים איילת שקד שביקשו להתפטר מהוועדה על רקע אי רצונן לתמוך בקיום העבודות במתחם הרחבה הדרומית.

במכתב ההתפטרות שהעביר לראש הממשלה הסביר השר אזולאי כי קיבל את ההחלטה, "נוכח הודעות שרת המשפטים ושרת התרבות כי אינן יכולות לתמוך בוועדת השרים בהחלטה שתאפשר הקמת רחבה חדשה המיועדת לתפילה מעורבת של נשים וגברים שלא לפי ההלכה והרבנות הראשית לישראל, ולאור החלטתך להעביר את סמכויות השרים חברי הועדה להרכב חדש וספציפי על מנת שתוכל להשיג רוב להקמת רחבה חדשה המיועדת לכינוס בערבוביה של נשים וגברים שלא על פי ההלכה והרבנות הראשית לישראל בכותל המערבי".

"הסקתי שבעצם כבר התקבלה החלטה עוד טרם כינוס הועדה ולפני שנשקלו השיקולים הנוגעים לעניין ואין זה אלא מס שפתיים. אינני מוכן לעשות שקר בנפשי ולהיות שותף למהלך כזה", ציין אזולאי.

הלחצים על השר אזולאי לפרוש מהוועדה גברו בסוף השבוע החולף, בין היתר לאחר שרבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, שלח לו מכתב ובו ביקש ממנו לפרוש מתפקידו כדי לעכב את אישור שיפוץ הרחבה הדרומית.