ארדן בוועידה. הבוקר
ארדן בוועידה. הבוקרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת החוקה אישרה היום (שני) את החוק שיזם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, המאפשר הטלת 5 שנות מאסר על מי שיבצע ירי בלתי חוקי במקום או באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.

השר ארדן בירך ואמר, "אישורו של החוק הוא צעד חשוב נוסף בקידום המאבק בירי הבלתי חוקי בדרום וביתר חלקי הארץ. הגיע הזמן ששופטים יבינו, שהציבור מצפה שעבריין שירה בנשק לא חוקי – יישב שנים רבות בכלא ושבתי המשפט יוודאו מעתה שהיורה יימצא מאחורי סורג ובריח".

לפי הצעת החוק, יוטל עונש חמור של עד 5 שנות מאסר על כל מי שיבצע ירי בסביבת מגורים, בכבישים או בכל סיטואציה מסכנת חיים אחרת. במקרה של ביצוע ירי בסיטואציה שאינה מסכנת חיים יעמוד העונש על שנתיים מאסר.

הצעת החוק הוגשה על ידי השר ארדן לאחר שהתברר כי בשורה של מקרים חמורים הטילו בתי המשפט עונשים קלים על עבריינים שביצעו ירי מסכן חיים, וכי בעקבות כך, האכיפה המשטרתית נגד אותם עבריינים הייתה לא אפקטיבית.

החוק החדש מתקן את המצב הקיים ומאפשר להטיל עונש מאסר ממושך על כל מי שיבצע ירי מסכן חיים, בכבישים, בסביבת מגורים ובכל מקום אחר.

השר ארדן הוסיף, "אנחנו ממשיכים במאבק בתופעת הירי מסכן החיים, ומעניקים כלים חדשים לבתי המשפט ולמשטרה במאבק בתופעת הירי במגזר הבדואי והמגזר הערבי. אני מצפה שבעקבות אישור החוק, האכיפה בשטח תוגבר והענישה בבתי המשפט תוחמר".