הנשיא העניק תעודות למצטייני השב"כ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק היום (שני) תעודות הצטיינות ל-12 עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי, יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו וראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, בטקס חגיגי שהתקיים בבית הנשיא.

לפני הטקס נפגשו המצטיינים באופן מצומצם עם נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש השב״כ לשיחה ולאחריה, בטקס נרחב בהשתתפות משפחות הזוכים, הוענקו התעודות.

בין המצטיינים השנה: מפעיל בתחום סיכול הריגול, מומחה סייבר שיזם וניהל מבצעים פורצי דרך, לוחמת ביחידת המבצעים שלקחה חלק במאות מבצעים מיוחדים, מפקד ביחידה לאבטחת אישים שהוביל מבצעי אבטחה חובקי עולם, מנהלת ענף מערכות כריית מידע שפעילותה הובילה לפיענוח פיגועים משמעותיים ועוד. המצטיינים והמצטיינות הינם עובדי שב"כ ותיקים וצעירים שמילאו תפקידם תוך מימוש ייעוד וערכי הארגון באופן יוצא דופן.

"אני עומד כאן היום כאזרח. כנציג האזרחים והאזרחיות של מדינת ישראל כולה, ואני רוצה לומר לכם המצטיינים ולכלל אנשי השירות אנחנו יודעים שאנחנו חבים לכם חוב גדול, אבל אנחנו לא יודעים עד כמה הוא גדול. תודה", אמר הנשיא בפתח דבריו.

ריבלין הדגיש: "השב"כ נמצא בחזית המבצעית, הוא חוד החנית במאבק של מדינת ישראל בטרור. בסקירה האחרונה נאמר שמתחילת השנה סיכל שרות הביטחון הכללי כ-250 אירועי טרור משמעותיים בהם פיגועי התאבדות, חטיפה וירי, ובוודאי נוספו כבר עוד סיכולים. מאחורי כל סיכול כזה יש שעות ארוכות אינסופיות של עבודה אפורה וקשה. איסוף מידע, ניתוח נתונים, טוויית קשרים, הכרות עם השטח, טכנולוגיה מעולה, ויכולת קריאה בין השורות ועוד. השירות נמצא גם בחזית הטכנולוגית. בשבוע שעבר התבשרנו על השקת תכנית הסטארט אפים של הארגון בהובלת ראש השירות. לא ינום ולא יישן שב"כ ישראל, וגם לא יקפא על השמרים, ולא ינוח על זרי הדפנה".

ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר בטקס "המצוינות הינה ערך מרכזי ומוביל אצלנו. אנו נדרשים לתפקד בסביבה מורכבת, מול איומים משתנים ומול גורמים עוינים, ורמת התחכום שלהם רק עולה ומשתפרת. המערכה שאנו מתמודדים בה היא מלחמה שאינה נגמרת, שרובה מתבצעת רחוק מאין רואה. זו מלחמה שאסור לנו להפסיד בה: מה שמוטל על הכף הוא ביטחון המדינה ואזרחיה והגנה על הדמוקרטיה הישראלית. זוהי מערכה מאתגרת מאוד, המחייבת אותנו לרמה הגבוהה ביותר של חוכמה, חדשנות, אומץ, נחישות ויוזמה".

"אין דרך להשיג זאת, ללא האנשים הטובים ביותר. כאלה הם אנשינו. המצטיינים שאנו מוקירים היום, הם הטובים שבטובים. התברכנו בעובדים מצוינים, לא רק בידע ובניסיון שלהם אלא גם ביכולתם לדמיין, לחלום וליישם. כי להיות מצוין הוא לרוץ ראשון לפני כולם- גם בשטח, גם במעמקי עולם הסייבר, וגם בחשיבה פורצת דרך. חשיבה, שמציבה אותנו צעד לפני היריב. תודה לכם, מצטייני שירות הביטחון הכללי לשנה זו. על תרומתכם העצומה לביטחון ישראל. על הדוגמא שאתם נותנים מדי יום לעשייה מצוינת. על שאתם צועדים בקדמת המחנה שלנו ומהווים מופת לרבים. בשמי, בשם שירות ביטחון כללי ובשם מדינת ישראל: תודה על כל מה שאתם", הוסיף ארגמן.

א', נציגת המצטיינים, אמרה בטקס "אנו רגילים לעשות עבודתנו בצנעה, ללא פרסים ואותות. פשוט לעשות. והכי טוב שאפשר. אתם רואים פה לפניכם מצטיינים במבוכה, בעלי עשיה משמעותית, יוזמים, חושבים בגדול ומבצעים. מהו האות אם לא דוגמא אישית לדור הצעיר בבית ובעבודה, ששואל ולעיתים אף עונה, 'האם זה שווה את זה?' האם ההשקעה, המאמץ, השעות, הנסיעות-האם זה שווה? התשובה החד משמעית, לנשים וגברים כאחד היא כן! שווה בשל הברק בעיניים, שווה בשל תחושת הסיפוק האדירה ולצידה ידיעה כי לכל אחד מאתנו החלק שלו בעשיה הכל כך חשובה של הארגון, בשמירה על ביטחון אזרחי המדינה".

בין המצטיינים: א', מפעיל בתחום סיכול הריגול: נשוי ואב לשניים, הוא מפעיל בולט של מבצעים ייחודיים וממודרים בעולם סיכול הריגול, המשלבים יומינט (מודיעין אנושי) וטכנולוגיה מול יריבים שונים ומגוונים. המבצעים שנוהלו על ידי א' פורצי דרך הן ברמת שירות הביטחון הכללי והן בקהיליית המודיעין כולה. שיטות הפעולה, התחכום והיצירתיות שהציג א' במבצעים אלו, מהווים מכפיל כוח בהתמודדות מול איומי הריגול נגד ישראל.

א', לוחמת בכירה באגף המבצעים: נשואה ואם לשלושה, דוקטורנטית. לאורך השנים הפגינה א' יכולת מקצועית גבוהה ביותר לצד אומץ לב ראוי לציון. עשרות רבות של מבצעים בהם השתתפה הניבו תוצרים מודיעיניים וסיכוליים משמעותיים ביותר. בנוסף על תפקידה כלוחמת, הובילה את הכשרת דור העתיד של הלוחמות והלוחמים בשב"כ.

אות מיוחד על תרומה ייחודית למדינה ולשירות הביטחון הכללי הוענק לי', המשרת את מדינת ישראל מזה 56 שנה ברציפות: י' השתחרר מצה"ל בשנת 1964 ומיד לאחר מכן התגייס לשירות הביטחון הכללי מאז ועד היום הוא משרת בארגון. י' ביצע תפקידים מודיעיניים, תפקידי אבטחה בארץ ובעולם ותפקידים באגף ההדרכה. במהלך 17 השנים האחרונות, מטפל י' במסירות, אחריות, רעות ודבקות בגמלאי השירות והשארים- איש איש וצרכיו הייחודיים. בתרומה ייחודית זו, משמש י' מצפן מקצועי וערכי לדורות הפעילים בארגון גם היום.

בנוסף, זכו באות הצטיינות: ראש מדור הדרכת אבטחה ואימוני לחימה אשר בין השאר, המציא מנגנון בטיחות לתפעול נשק עם כדור בקנה למניעת פליטת כדורים, הנחשב כחידוש עולמי; מנהלת ענף מערכות כריית מידע וראש מדור כריית מידע חזותי. הצוותים בהובלתם פענחו באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים פיגועים משמעותיים וסיכלו מבעוד מועד פיגועים רבים; מהנדס בענף פיתוח חומרה אשר עוסק בפיתוחים טכנולוגיים ייחודיים המהווים פריצת דרך מול אתגרים מודיעיניים ומבצעיים מורכבים; ראש מדור מבצעי חו"ל באגף האבטחה, אשר ניהל ופיקד על מבצעי אבטחה רבים במספר יבשות, תוך ניהול של מאות אנשי אבטחה, מבצעים, רכבים, מטוסים וממשקים רבים עם גורמים בארץ ובחו"ל; מומחה סייבר שפיתח יכולות חדשות וייחודיות לאיסוף מידע באופן חשאי; מצטיינים ומצטיינות נוספים מתחום משאבי האנוש, המחקר, הדסק והתפעול.