"בשורה למאות אלפי עסקים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בישיבת ועדת הפנים שאישרה את הרפורמה ברישוי עסקים.

נתניהו אמר בישיבה, "זהו יום גדול משום שזו רפורמה גדולה מאוד. זוהי בשורה למאות אלפי עסקים בישראל. מהפכה שתשפיע על מאות אלפי בעלי העסקים בישראל".

"קיבלתי נתונים מקרן המטבע הבינלאומית לפיה ישראל עברה את ממוצע ההכנסה לנפש והסיבה היא כי הנהגנו כאן כלכלה חופשית. אם לא היינו עושים זאת היינו במצב אחר לגמרי. הפכנו את ישראל לכלכלה חופשית וכך הכל החל לפרוח", סיפר נתניהו.

לדבריו, "המאמץ העיקרי זה להוריד את הרגולציה. יש רגולציה עודפת בישראל. בפתיחת עסקים בכלל, ובקטנים בפרט, הדברים היו מתעכבים בגלל רגולציה. בגלל הבעיה הזאת החלטתי להקים ועדת שרים שאני עומד בראשה. אני לא עומד בהרבה ועדות שרים, אבל החלטתי לעמוד בראש הוועדה הזאת מכיוון שזהו חסם עצום".

"בשנתיים העלנו את מקומה של ישראל מהמקום ה-25 עד למקום ה-17. הכוונה שלנו להגיע לעשירייה הפותחת", הדגיש נתניהו.

הרפורמה הובלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי, והובאה לאישור ועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש. הרפורמה מהווה חלק מרכזי מתוך המדיניות של הממשלה להפחתת רגולציה, אשר תחסוך משאבים רבים למשק. כמאה אלף עסקים ייהנו מהרפורמה.

על פי הרפורמה, רישוי עסקים קטנים ובינוניים יעבור לשיטת תצהיר. בעל העסק יצהיר על עמידה בדרישות ויוכל להמשיך לעבוד. במידה ובעל העסק לא יענה על ידי הרגולטורים, בפרק זמן קבוע בחוק, יינתן לו רישיון באופן אוטומטי. לצד זאת, הוחמרה האכיפה, כך שהפרת חוק תביא לענישה מהירה.