משה גפני
משה גפניצילום: הלל מאיר/TPS

ועדת הכספים אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ משה גפני, לפיה יתומים שהתייתמו משני הוריהם בפיגועים, יזכו גם לאחר גיל 37 לפיצוי ולקצבה מצד המדינה.

נכון להיום, ידוע על יתומים בודדים שאיבדו את שני הוריהם כתוצאה מטרור לאחר גיל 37, ואלה יהיו זכאים לקצבה חודשית מהמדינה בסכום של כ-10,000 שקלים לצד סכום ראשוני של חצי מיליון שקלים בגין תשלומי עבר.

ח"כ גפני הסביר כי "בעבר בזמן הצעת התקציב העברנו חוק שמסייע לאותם יתומים שאיבדו את שני הוריהם בפעולות איבה. עשינו את זה עד גיל 37 ואז התברר שיש מקרים גם של מעל גיל 37, היה סיכום עם משרד האוצר שניתן לעניין הזה 5 מיליון שקלים. חלק ילך למענק שיוכלו לקבל, והשאר ילך לקצבה עד סוף ימי חייהם. זה החוק שאנחנו מבקשים להעביר, הוא קיבל תמיכה מהממשלה, הוא עבר במליאה ועכשיו הוא כאן".

אוסנת כהן מהביטוח הלאומי הוסיפה כי "כ-115 יתומים שאיבדו את שני הוריהם זכאים לתגמולים היום. לגבי יתומים שאיבדו את הוריהם מעל גיל 37 ידעו לנו כיום על 5 או 6 מקרים כאלה, ייתכן שנמצא עוד, אבל בכל מקרה מדובר על עוד בודדים".

בתחילה ביקש משרד האוצר להעמיד את הסכום הראשוני על 450 אלף שקלים אך לבקשת יו"ר הוועדה נקבע הסכום על חצי מיליון שקלים. במקרים עתידים חלילה יהיו זכאים היתומים למכלול התשלומים כפי שהם מוענקים לכלל הגילאים.