מאיים. השר גלעד ארדן
מאיים. השר גלעד ארדןצילום: הלל מאיר/TPS

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס להרס בית הכנסת והעירוב בשכונת קריית יובל בירושלים לפני מספר שבועות, והבהיר לח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) כי הוא מצפה ממשטרת ישראל לתפוס העבריינים ולהביאם לדין.

את הדברים אמר ארדן במסגרת שאילתה של מלכיאלי לנוכח המקרה החמור שהתרחש לפני מספר שבועות, בבית הכנסת 'חניכי הישיבות' בשכונת קריית יובל.

אברכים שפקדו את המקום נדהמו לגלות שאלמונים פרצו לבית הכנסת, זרעו הרס, השחיתו ספרים, ריססו על הקירות וקרעו את העירוב של שבת. מיד לאחר מכן המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה.

"האם המשטרה סיימה את פעולות החקירה ומה המסקנות מהן?", שאל ח"כ מלכיאלי את השר לביטחון פנים גלעד ארדן, והוסיף: "מקרה כה מצער חייב להיות מטופל בדרגה הגבוהה ביותר. בלתי ניתן לעלות על הדעת לעבור על זה לסדר היום".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן השיב, "על פי הנמסר לי על ידי משטרת ישראל, המשטרה פתחה בחקירה. במסגרת החקירה בוצעו פעולות רבות ומגוונות ונאסף מידע ונמצאו ממצאים שונים. החקירה בתיק עודנה ומטבע הדברים, לא ניתן למסור פרטים אודותיה בשלב זה".

יחד עם זאת, ציין השר ארדן, "אני כמובן רואה את השחתת בית הכנסת בחומרה רבה, ואני מצפה ממשטרת ישראל לפעול באופן אינטנסיבי ובכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת לתפוס את העבריינים ולהביאם לדין".