תרגול חילוץ הנערים, 30.6
תרגול חילוץ הנערים, 30.6צילום: רויטרס

המחלצים בתאילנד שחררו היום (שני) עוד ארבעה מהנערים שנלכדו במערה המוצפת.

בסך הכל חולצו עד כה שמונה נערים – כולם חברי קבוצת כדורגל בני 11 עד 15. עוד ארבעה נערים נותרו בינתיים במערה, ביחד עם המאמן שלהם, והם ממתינים לפעולת החילוץ הבאה.

אם לשפוט על פי מה שאירע אתמול, הרי שיחלפו לפחות עשר שעות לפני שפעולות החילוץ יתחדשו. בינתיים נמשכים הגשמים וקיים חשש מתמיד מפני התחזקותם, והסכנה שגובה במים במערה יעלה.

ממלא מקום המושל של צ'יאנג ראי, נרונגסק אוסטנקורן, אמר במסיבת עתונאים היום (שני) כי פעולות החילוץ היום ארכו 9 שעות בלבד, לעומת 11 אתמול. זאת, בין היתר, הודות לניסיון שצברו המחלצים. לדברי סקיי ניוז, הוא אמר שהפעולה עברה "בצורה חלקה" אך השלב הבא "תלוי בכל התנאים".

פקידים בתאילנד אמרו שהם מקווים לסיים את החילוץ מחר. לדבריהם, ארבעת הנערים שחולצו אתמול כבר אוכלים אוכל מוצק ומצבם "טוב". רויטרס ציטטה מקור אנונימי בבית חולים לא רחוק מהמערה, שאמר שמצבם של הנערים הוא "לא רע".

מתאילנד הגיעו דיווחים סותרים על מהלכי החילוץ. על פי דיווח אחד, הנערים הראשונים שהוצאו היו אלה שמצבם הפיזי טוב ביותר. דיווחים אחרים גרסו שדווקא החלשים הוצאו קודם. לפי דיווח אחר, המאמן של הנערים היה בקבוצה הראשונה שחולצה, משום שוויתר על האוכל שלו לטובת הילדים. ואולם ככל הידוע, המאמן עדיין נמצא בתוך המערה.