גלישה מהירה גם מהשמים
גלישה מהירה גם מהשמיםצילום: ישראל קליין

אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, מסיימת בימים אלה את שלב הפיילוט עם הטמעת מערכות ה-WiFi בטיסות לאירופה.

בשלב ראשון, המערכת מותקנת על 15 ממטוסי אל על – חמשת מטוסי הדרימליינר שהגיעו עד כה, כל צי מטוסי בואינג 737-900 (8) וב-2 מטוסי בואינג 737-800.

מערכת ה-WiFi החדשה של אל על תאפשר לנוסעים המשתמשים בסמארטפונים, טאבלטים או מחשבים ניידים, לגלוש באתרים, להתחבר לדואר אלקטרוני, להשתמש באפליקציות וברשתות חברתיות, להאזין למוסיקה ואף לצפות בסרטים במהלך הטיסה.

לרגל ההשקה - חבילת הבסיס לאירופה (Basic) הכוללת הודעות מיידיות, דואר אלקטרוני וגלישה לאתרי אל על תוצע בחינם למשך תקופת ההשקה עד ה-31 באוקטובר 2018.

בנוסף לא ייגבה תשלום עבור השימוש בשירות בטיסות לצפון אמריקה במטוסי הדרימליינר. שירות האינטרנט לצפון אמריקה יהיה בפיילוט ויוצע בחינם עד סוף הרבעון הרביעי של שנת 2018.

צילום: ישראל קליין
צילום: ישראל קליין

ספקית שירות האינטרנט למערכת EL AL WiFi היא חברת Viasat האמריקאית, מהמובילות והחדשניות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית למתן שירות אינטרנט מהיר ומאובטח בטיסות באמצעות שימוש.

השירות יינתן באמצעות טכנולוגיית KA BAND המתקדמת ביותר בתקשורת לוויינית רחבת פס בתעופה, כך שהנוסעים ייהנו מחוויית גלישה איכותית ומהירה.

נמרוד בורוביץ, ראש אגף אסטרטגיה ופיתוח עיסקי באל על, אמר כי "בתום תהליך פיתוח ארוך וממושך, אנו גאים להציע כיום את המוצר הטוב ביותר לטסים מישראל בתחום שירות ה-WiFi במטוסים. אל על השקיעה משאבים רבים במטרה לספק ללקוחותיה את מוצר הדגל של ענף התעופה - מערכת WiFi חדשה שתאפשר לנוסעים גלישה באתרים, התחברות לדואר אלקטרוני, שימוש באפליקציות, רשתות חברתיות, האזנה למוסיקה וצפייה בסרטים במהלך הטיסה.

''אל על בחרה לחבור לחברת Viasat, חברה אמריקאית מהמובילות בעולם בתחום הלווינים, במטרה להעניק ללקוחותינו את המוצר המתקדם ביותר", הדגיש בורוביץ.

לדבריו, "הנוסע הישראלי מעוניין להמשיך ולהיות מעודכן ומחובר בזמן אמת גם בהיותו באוויר ועל כן השקענו בפיתוח המוצר המתקדם ביותר בעולם התעופה במטרה לתת את המענה הטוב ביותר לצרכי לקוחותינו".

דון בוכמן, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת התעופה המסחרית בחברת Viasat, אמר כי "באמצעות טכנולוגיית הלוויין הייחודית של Viasat, נוסעי אל על נהנים מחוויית טיסה מועשרת עם גישה אונליין לתכנים באינטרנט, דואר אלקטרוני, מסרים מידיים, ועוד".

החל מיום א', ה-15 ביולי 2018, תציע אל על את שירות ה- WiFi לטסים לאירופה במטוסים בהם פועל השירות ב-3 חבילות גלישה אשר אינן מוגבלות בזמן או בנפח גלישה ומוצעות למשך כל הטיסה. את חבילת הגלישה ניתן לרכוש בעת השהייה במטוס באמצעות פורטל EL AL WIFI.

התשלום עבור השירות יתאפשר באמצעות כרטיס אשראי או בשימוש בנקודות הנוסע המתמיד או FLYCARD. ללקוחות חברי מועדון במעמד TP השירות מוצע ללא עלות.

  • חבילת Basic – לבעלי סמארטפון וטאבלט הכוללת: הודעות מידיות כדוגמת WhatsApp, גישה לדואר אלקטרוני וגלישה לאתרי חינם של אל על. החבילה הינה חינם לתקופת ההשקה עד לתאריך 31.10.2018 ולאחר מכן 3.99 דולר.
  • חבילת Social – לבעלי סמארטפון וטאבלט הכוללת: הודעות מידיות כדוגמת WhatsApp, גישה לדואר אלקטרוני, גלישה חופשית באתרים ואפליקציות וצפייה בסרטונים קצרים של עד 3 דקות. עלות החבילה לנוסע לקטע טיסה הינה 9.99 דולר או במבצע לתקופת ההשקה - 30 נקודות מועדון הנוסע המתמיד או 20 נקודות למחזיקי FLYCARD.
  • חבילת Business – לבעלי סמארטפון, טאבלט ומחשב נייד הכוללת: הודעות מידיות כדוגמת WhatsApp, גישה לדואר אלקטרוני, גלישה חופשית באתרים ואפליקציות וצפייה בסרטים, האזנה למוסיקה וחיבור ל-VPN. עלות החבילה לנוסע לקטע טיסה הינה 19.99 דולר או במבצע לתקופת ההשקה - 60 נקודות מועדון הנוסע המתמיד או 40 נקודות למחזיקי FLYCARD.

טכנולוגיית הלווין של חברת Viasat

חברת הלוויינים Viasat מוכרת על ידי גורמים בכירים בתעשייה התעופה כספקית שירות האינטרנט במטוסים הטוב ביותר שקיים כיום בשוק העולמי.

טכנולוגיית ה-KA BAND של Viasat מספקת מהירות ואיכות גלישה גבוהה לנוסעי המטוס כך שחווית הגלישה בגובה 30 אלף רגל מספקת חוויית גלישה דומה לחוויית הגלישה בבית ו/או במשרד. קצב הגלישה הממוצע למכשיר בטיסה הינו 12 Mbps ואף יותר.

חבילות הגלישה המוצעות במסגרת WIFI EL AL מאפשרות גלישה באמצעות מספר מכשירים במהלך הטיסה, כאשר בכל זמן נתון ניתן לבצע שימוש במכשיר אחד. שימוש במכשיר נוסף ינתק משימוש את המכשיר הראשון. לא ניתן יהיה לבצע שיחות קוליות במהלך הטיסה על גבי רשת ה-WiFi.