גלעד שרון
גלעד שרוןצילום: פלאש 90

אריה יצחקי, ממגורשי גוש קטיף, סופר והיסטוריון צבאי, עונה בערוץ 7 לגלעד שרון, על רקע דבריו לפיהם יש לפעול בעזה כנגד עפיפוני התבערה שגרמו כבר למספר שרפות בחוות השקמים.

"מה שעובר לי בראש זה שאנחנו צדקנו במאבק נגד חבורת החווה ומשפחת שרון בשנת 2005. עוד מעט אנחנו מציינים 13 שנים לגרוש הנורא והאיום עקירת שמונת אלפים יהודים מגוש חקלאי פורח, וכל הזמן טענו אז ואמרנו בכל אמצעי תקשורת שהגרוש של היהודים מגוש קטיף יביא לכך שתוקם מדינת טרור, מדינת טרור חמסטאן, שתוך זמן קצר תתחיל בירי מסיבי של טילים רקטות פצמ"רים. אז לא דיברו על עפיפונים, אבל עכשיו זה גם עפיפונים, עפיפוני תבערה ובלונים, ואשר יגורנו בא, הנה כל מה שצפינו קרה".

לדבריו, משפחת שרון צריכה לבקש סליחה מעם ישראל, "99 אחוזים מהאנשים שאני מדבר איתם שפעלו אז אומרים שגינו עווינו פשענו מבקשים סליחה. גלעד שרון ובני משפחתו לא מבקשים סליחה עדיין, אבל עובדה היא שקרה להם הדבר הזה. אם אנחנו היינו בגוש קטיף לא היו עפיפוני תבערה וזה לא היה קורה. ועובדה שהמקום הזה שגרנו בו הוא היום בסיס טרור מסוכן ביותר, ולהגיד לך משהו, למרות כל המבצעים שבוצעו, כולל 'צוק איתן', החמאס לא הוכחד ולא הובס, וכנראה שלא תהיה ברירה אלא להיכנס לתוך הרצועה במבצע גדול ולשחרר אותה מידי המחבלים".

יצחקי מספר על ביקורו האחרון של אריק שרון בביתו בגוש קטיף, שלושה חודשים לפני הגרוש. "הייתי בקשר עם אריק שרון בקשר מצוין. תקופה מסוימת היינו ממש חברים טובים, משנת 1966 כשהוא היה ראש מה"ד במטכ"ל וגם אני שרתתי אז ביחידות מסווגות בצבא ועד 2004, עד השנה האחרונה לפני הגרוש, היינו בקשר מצוין. ואני אספר לך משהו מדהים: שלושה חודשים לפני ההכרזה שלו על עקירת גוש קטיף בכנס הרצליה, הוא ביקר אצלנו בכפר ים, הוא בא אחרי שהוא סייר יום לפני זה ביו"ש ואירחנו אותו בביתנו בכפר ים.

אשתי, דתיה, שהיא אופה יוצאת מן הכלל, פרסה לפניו את מגשי העוגות והעוגיות שלה, ובמהלך הסיור שלו בחצר או בבית הוא עלה לגג וגמר כמה מגשים של דברי מאפה מעולים, ואז ישבנו והוא אומר לנו חבר'ה אני מאוכזב ממכם, שאלתי אותו למה, לי הוא קרא אריק הקטן, וכך הוא אמר לי, אריק יצחקי אני חוזר מיהודה ושומרון אתמול הייתי שם, הוקמו שם 95 מאחזים בלתי חוקיים ועכשיו טיילתי איתכם בגוש יש כאן רק 3 מאחזים בלתי חוקיים. זאת חרפה. בושה. למה אתם לא עושים כמו אחיכם ביהודה ושומרון?

שלפתי לו מפה ואמרתי לו אריק אני מבטיח לך שיש לי תכניות להקמת 6 מאחזים חדשים. הוא אמר לי קדימה, תביא את זה ונקים תוך שבועיים. הוא היה אז ראש הממשלה. הוא אמר את זה בכל הרצינות. זה היה שלושה חודשים לפני, אבל מאז עד ההכרזה שלו בכנס הרצליה קרו כמה דברים ששינו את דעתו. לדעתי הוא נלחץ כי השמאל גילה שהוא קיבל כל מיני דברים ואיימו עליו, והוא החליט מה שהחליט מאז לא דיברנו".

הוא מקווה שהם עוד יחזרו לגוש, "אנחנו נשמח מאוד לחזור. יש לנו כמה ארגונים של ותיקי גוש קטיף וצעירים שנקראים 'הביתה'. יש אלפי אנשים, בעיקר צעירים, שרוצים להקים בחזרה את היישובים בגוש קטיף ולהפוך אותו שוב לחבל ארץ עברי משוחרר".