חנוכת הבריכה. היום
חנוכת הבריכה. היוםצילום: עמוס בוכניק

הבריכה הטיפולית של מרכז עלה בירושלים מרשת 'עלה' לילדים וצעירים עם מוגבלויות, נחנכה היום (שלישי) בטקס חגיגי. בבריכה החדשה ינתנו מגוון טיפולים לדיירי עלה ולמטופלים חיצוניים.

בארוע השתתפו מנכ"ל הטוטו איציק לארי וסגנו יואל שביט, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר ומנהל אגף הקרנות בביטוח הלאומי איציק סבטו, מנהל הקרן לפיתוח שירותים לנכים שמואל ויינגלס, מייסד ומנכ"ל רשת מרכזי עלה- יהודה מרמורשטיין ומנכ"לית מרכז 'עלה' בירושלים שלומית גרייבסקי. הבריכה הטיפולית הוקמה הודות למימון ותרומות של משפחת סאקס, המוסד לביטוח לאומי, הטוטו, קרן אירוינג מושקוביץ וחברת אלוני חץ, והיא תסייע בתהליכי שיקום לדיירי עלה ולמטופלים נוספים.

שלומית גרייבסקי, מנכ"לית מרכז 'עלה' בירושלים ציינה כי "הבריכה הייתה חלום שלנו שנים ארוכות, וכולם יודעים כמה חיכינו לה. זה המקום היחיד שילדים ומבוגרים עם מגבלות גופניות יכולים לנוע בחופשיות מבלי כמעט שום משקל מכובד הגוף ומגבלות התנועה שלהם. זו זכות גדולה והלוואי ונוכל להפעיל את הבריכה כמעט 24 שעות ביממה לטובת כל מי זקוק לה, בעלה ומחוצה לה בקהילה מסביב, ולשדרג את החיים של כל אחד מהילדים של עלה וכל אחד מהילדים והצעירים שיזכו בזכות זה לקבל טיפול במים.

מייסד ומנכ"ל רשת מרכזי עלה הרב יהודה מרמורשטיין ציין בדבריו, "מרכז עלה בירושלים חוגג 21 שנים, לא חלמנו בשום סיטואציה איך זה יהיה, והיום יש כאן בריכה טיפולית וזה מדהים. חברו כאן שלושה שותפים - משפחת סאקס, שתרמו את מיליון הדולר הראשונים להקמת מרכז עלה בירושלים ומאז ממשיכים ללוות אותנו, אליהם הצטרפו המשרד לביטוח לאומי והטוטו, השותפים להעלאת המודעות לאוכלוסיות מיוחדות. החלטנו לא להיצמד למשפט 'מה שהיה הוא שיהיה', וזכינו לחבור יחד ולעשות עוד משהו טוב עבור הילדים והבוגרים בעלה. בידכם לקבוע המון על עתידם של הילדים הללו, ורק עם מעשים וזכויות כאלו ועם הטוב שאתם עושים עם הילדים שלנו עולים אחרי 120 לשמיים".

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, הוסיף, "משפחה שנדרשת מכורח הנסיבות להתמודד עם אתגר כזה, אם אין לה את המפלט, המקום שנותן סעד בצורה מכובדת, ערכית ואנושית, אין לה את היכולת לעשות דבר, ואנשים לא מודעים למשמעות של זה. עם ישראל זכה לאנשים עם נפש ונשמה ואנו רוצים להיות שותפים לעזור לאוכלוסייה הזו שאלמלא מסגרות כמו 'עלה' לא היה להם מקום. אנו גאים ושמחים להיות שותפים למסגרות כאלו שנותנות מענה מכובד לילדים ולמקום שבו הם נמצאים".

מנכ"ל הטוטו, איציק לארי, אמר "אני רואה את עבודת הקודש שלכם ונפעם. כתוב בסלוגן של עלה 'מאמינים ביכולות, חוצים מגבלות', וזה מתחבר לערכי הטוטו. אם יש משהו שפורץ גבולות ומצליחים לשבור את סף היכולת האנושית זה הספורט שמשקם, מגשר על תרבויות ופערים, ולכן החיבור הזה טבעי. הספורט הרבה יותר חשוב לאוכלוסייה הזו מאשר לכל אוכלוסייה אחרת, ואין דבר יותר חשוב מכך שהילדים הללו יזכו לכך. אני מאחל לנו בטוטו עוד הרבה אירועים מרגשים כאלו".