רונאלדו במשחק מול קבוצתו החדשה
רונאלדו במשחק מול קבוצתו החדשהצילום: רויטרס

כריסטיאנו רונאלדו, כוכב הכדורגל בן ה-33, עוזב את אלופת אירופה ריאל מדריד ויעבור לשחק בשורותיה של אלופת איטליה יובנטוס בארבע השנים הקרובות.

המעבר, שסוקר בהרחבה בימים האחרונים, הפך היום (שלישי) לרשמי לאחר שריאל מדריד פרסמה הודעה על עזיבתו של כוכב הקבוצה: "ריאל מדריד רוצה להביע את הערכתה והוקרת התודה לשחקן שהוכיח את עצמו כטוב בעולם וסימל את אחת התקופות הטובות בהיסטוריה של המועדון ושל הכדורגל העולמי. פרט לגביעים ולשלל התארים שהוא השיג בתשע השנים הללו, כריסטיאנו רונאלדו היה דוגמה להקרבה, מחויבות, אחריות, כישרון ושיפור מתמיד. עבור ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו תמיד יהיה אחד הסמלים הגדולים וייזכר גם לדורות הבאים. ריאל מדריד תמיד תהיה הבית שלך".

ב-2009 עבר כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד האנגלית לריאל מדריד הספרדית בסכום של 94 מיליון יורו, מה שנחשב באותם הימים כעסקה היקרה ביותר בתולדות הכדורגל.

מאז עברו הרבה מים בנהרות ספרד ורבים עברו מקבוצות כאלה לאחרות בסכומים גדולים, כשהגדיל לעשות ניימאר הברזילאי שעבר תמורת 222 מיליון לפריס סן ז'רמן הצרפתית בעונה שעברה מברצלונה הקאטלונית.

ובכל זאת, מעבר של רונאלדו מריאל מדריד, איתה היה כה מזוהה ובמדיה הגיע לשיאים כל כך גדולים, הוא הוא העניין, לא הסכום תמורתו הוא עובר. כיום, כסף כבר הרבה פחות מעניין את הפנומן הפורטוגלי, הוא מחפש אתגר חדש.

רונאלדו החל את דרכו בספורטינג ליסבון ומשם הגיע ליונייטד ב-2003 תמורת 15 מיליון יורו. מהר מאוד הפך רונאלדו ליורש האולטימטיבי של דייויד בקהאם האגדי והפך בן רגע לכוכב כדורגל גדול. עד כמה גדול? במדי יונייטד כבש הפורטוגלי 118 שערים ב-292 הופעות והיה חלק מרכזי בזכייה של הקבוצה בשלוש אליפויות, גביע וגביע האלופות.

התארים נדבקו לרונאלדו לרגליים, כשגם אחרי שעבר בסכום אדיר ב-2009 לריאל מדריד, ולמרות רף הציפיות הגדול ממנו, זה לא כשל ורק התעלה על עצמו שוב ושוב כשבמדי הבלאנקוס הוא כבש 450 שערים, וזכה איתה ארבע פעמים בליגת האלופות, שלוש מהן ברציפות אליהם הוסיף שתי אליפויות, שני גביעים ושלושה גביעי אליפות העולם לקבוצות. בסך הכל זכה הפורטוגלי המוערך ב-16 תארים קבוצתיים בתשע שנים וכבש בממוצע יותר משער אחד למשחק. מספרים על גבול הדמיוניים.

כעת עובר רונאלדו אל יובנטוס האיטלקית, אלופת הליגה, ואחרי תשע שנים עמוסות בשערים ותארים הוא יחפש להטביע חותם בעוד קבוצת פאר מהגדולות ביותר בכדורגל העולמי.

"השנים הללו, בריאל מדריד ובעיר מדריד, ככל הנראה היו המאושרות בחיי. יש לי רק רגשות של הכרת תודה עבור המועדון והעיר הזאת. אני רק יכול להודות לכולם על האהבה שקיבלתי. עם זאת, הגיעה העת לפתוח פרק חדש בחיי, ובגלל זה ביקשתי לעזוב. אני מבקש מכולם, בעיקר מהאוהדים להבין אותי. אלה היו תשע שנים מופלאות, מיוחדות, אבל גם קשות, כי הציפיות מריאל כל כך גבוהות. לעולם לא אשכח את חווית הכדורגל הזו", אמר הכוכב הפורטוגלי שהודח עם נבחרתו בטורניר המונדיאל בשלב שמינית הגמר.

"היו לי חברים לקבוצה מדהימים בחדר ההלבשה, הרגשתי חום גדול מהקהל המדהים וביחד זכינו שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות, וארבע פעמים בחמש שנים. מבחינה אישית, זכיתי ארבעה פעמים בכדור הזהב ושלוש פעמים בנעל הזהב. ריאל כבשה את לבי ואת לב משפחתי, ובגלל זה אני רוצה להודות לכולם: למועדון, לנשיא, למנהלים, לחברים לקבוצה, לרופאים ולכל אותם אנשים שעבדו על הפרטים הכי קטנים. אני עוזב אבל החולצה הזאת, הסמל הזה והברנבאו תמיד ירגישו כאילו הם שלי, לא משנה איפה אהיה. כפי שאמרתי בפעם הראשונה לפני תשע שנים: Hala Madrid!", אמר הפורטוגלי שסחף את נבחרתו לזכייה באליפות אירופה בשנת 2016.