החלטה אומללה, צבועה ורשעית. חיליק בר
החלטה אומללה, צבועה ורשעית. חיליק ברצילום: דוברות

מפלגת העבודה הודיעה רשמית לארגון האינטרנציונל הסוציאליסטי על השעייה וביטול לאלתר של חברותה באירגון, לאחר שנודע למפלגה על החלטה של הארגון לתמוך בחרם על ישראל.

המזכיר הבינלאומי של מפלגת העבודה, סגן יו״ר הכנסת ח״כ חיליק בר, שיגר הבוקר (שלישי) בתיאום עם יו"ר המפלגה אבי גבאי, מכתב חריף במיוחד לנשיא ומזכ"ל האינטרנציונל הסוציאליסטי ובו הודעה על השעייה לפני ביטול סופי של החברות של מפלגת העבודה בארגון.

נציין כי האינטרנציונל הסוציאליסטי הוא ארגון הגג הוותיק בעולם של מפלגות סוציאל-דמוקרטיות, ומפלגת העבודה חברה בו מזה שנים.

בהחלטת הארגון שהובילה להודעת הפרישה נאמר, "אנו קוראים לכל הממשלות ואירגוני החברה האזרחית להפעיל חרם, משיכת השקעות וסנקציות (BDS) כנגד הכיבוש הישראלי, כל מוסדות הכיבוש, וההתנחלויות הבלתי חוקיות הישראליות כולל אמברגו מלא על כל סוגי הסחר ושיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל, כל עוד היא ממשיכה במדיניות הכיבוש והאפרטהייד נגד הפלסטינים".

בעקבות זאת כתב ח"כ בר לנשיא האינטרנציונל הסוציאליסטי, "אחרי שנים רבות של חברות ומסורת ארוכת שנים של שיתוף פעולה עם אירגון האינטרנציונל הסוציאליסטי, בשם הנהלת מפלגת העבודה הישראלית, אני מודיעכם באופן רשמי, שעד שלא תבוטל רשמית ובמלואה הצהרה זו, אנו מבקשים שלא לכלול שום איזכור של מפלגת העבודה הישראלית, או של מי מחברי מפלגתנו, בשום מידע רשמי הנוגע לאירגון, בפירסומים של הארגון, או באירועים עתידיים שלו".

"אנחנו גם מודיעים לכם בזאת שאנו משעים לאלתר את חברותנו באירגון, כצעד מקדים לביטול של חברותנו לצמיתות באירגון, צעד שיתרחש אם החלטה אומללה, צבועה ורשעית זו בנושא הסוגיה הפלסטינית לא תבוטל", הוסיף בר.

לדבריו, "מיותר לציין שההצהרה בסוגיה הפלסטינית היא מוטית, עיוורת למציאות או לעובדות ובחלקה אנטישמית. ההצעה מחלישה את הלגיטימציה של האירגון אותו אתם מובילים. השפה והטיעונים בהצהרה זו מוכיחים לנו מעבר לכל ספק, שעד שלא תבוטל ההצהרה רשמית, אין דו שיח אמיתי שניתן לנהל איתכם, או עם ארגונכם בנושא זה".

"בהצהרה, אתם מציינים את 'הסולידריות עם הכוחות הפרוגרסיביים בישראל'. ובכן, כמזכיר הבינלאומי של מפלגת העבודה הישראלית, כחלק מהנהגתה ובשם הנהגת מפלגת העבודה, המפלגה הפרוגרסיבית הגדולה בפרלמנט הישראלי, אני מודיעכם שעד שלא תבוטל ההצהרה במלואה ובאופן רשמי, הרי ש'הסולידריות' והחברות שלכם לא רצויה מצידנו", הדגיש בר בחתימת מכתבו.